همشهری آنلاین: واشنگتن پست گزارش داد، ژاپن و کره‌شمالی ماه ژوئیه بدون اطلاع ایالات متحده آمریکادر ویتنام نشست محرمانه‌ای برگزار کردند.

ژاپن کره شمالی

به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد، این مذاکرات میان شیگرو کیتامورا، رئیس دفتر اطلاعات و تحقیقات کابینه ژاپن و کیم سونگ-هایه، مقام ارشد کره‌شمالی در امور اتحاد مجدد برگزار شد.

براساس این گزارش، مقام‌های ارشد آمریکا از اینکه ژاپن درباره این نشست اطلاع‌رسانی نکرده بود اما واشنگتن تقریبا تمامی اطلاعات به‌روز درباره تعامل با کره‌شمالی را در اختیار توکیو قرار می‌داد، خشمگین هستند.

واشنگتن پست گزارش داد، مقام‌های توکیو اذعان دارند در مذاکرات بازگرداندن اتباع ربوده شده ژاپنی در کره‌شمالی آنها نمی‌توانند تنها به آمریکا اتکا کنند که به نفع ژاپن لابی کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا پس از نشست تاریخی با رهبر کره‌شمالی در ماه ژوئن گفت مساله اتباع ربوده شده را مطرح کرده است اما در بیانیه مشترک این رهبران به وضعیت حقوق بشری کره‌شمالی یا مساله شهروندان ربوده شده اشاره‌ای نشد. توکیو از ترامپ خواسته بود این مساله مرتبط به دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی را مطرح کند. پیونگ‌یانگ مدعی است که این مساله حل شده است.

کد خبر 414934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha