جوان ایرانی عضو باند یاکوزا که متهم است به‌خاطر اختلاف مالی ۴ میلیارد تومانی هموطنش را در ژاپن به قتل رسانده، در جلسه محاکمه مدعی شد که بی‌گناه است و قاتل اصلی در ژاپن به سر می‌برد.

حوادث دادگاه

به گزارش همشهری، این جنایت 28آذرماه 94 در شهر ناگویای ژاپن رخ داد و در جریان درگیری چند جوان ایرانی، یکی از آنها به قتل رسید. مدتی بعد خانواده مقتول با مراجعه به دادسرای جنایی تهران خواستار رسیدگی به این ماجرا شدند. شواهد نشان می‌داد مقتول 6سال قبل برای کار به کشور ژاپن رفته و در آنجا با دختری ژاپنی ازدواج کرده بود.

تحقیقات اولیه نشان می‌داد مقتول در درگیری با 6نفر از اوباش ایرانی معروف به یاکوزا با ضربات چاقو به قتل رسیده است. همچنین معلوم شد شب حادثه 6جوان ایرانی درحالی‌که سوار بر 2خودرو بودند، جلوی خودروی مقتول پیچیدند و جوان ایرانی را با ضربات شمشیر و قمه به قتل رساندند.

پلیس ژاپن در تحقیقات مقدماتی 4عامل این جنایت را دستگیر کرد. یکی دیگر از متهمان که به ایتالیا گریخته بود، نیز دستگیر و به ژاپن برگردانده شد. اما ششمین متهم که شواهد نشان می‌داد عامل اصلی جنایت است، به ایران گریخته بود که بعد از مدت‌ها فرار در شمال کشور دستگیر شد.

متهم به قتل در بازجویی‌های مقدماتی به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و مدعی شد که به‌دلیل اختلاف حساب میلیاردی با مقتول دست به این جنایت زده است. او مدعی بود که این اختلاف‌حساب بر سر سیم‌کارتی بوده که مقتول به قیمت 4میلیارد تومان به آنها فروخته بود. درحالی‌که همه شواهد و مدارک علیه متهم بود، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد.

در جلسه محاکمه که دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی بوئینی برگزار شد، پدر و مادر مقتول خواستار قصاص قاتل فرزندشان شدند و گفتند که همه ادعاهای او درباره اختلاف‌حساب میلیاردی دروغ است. در ادامه نوبت به متهم رسید تا از خود دفاع کند. او گفت: من در ژاپن وارد باندهای تبهکاری شده بودم و سال‌ها با آنها همکاری می‌کردم.

مدتی قبل از حادثه با مقتول معامله‌ای انجام داده بودیم و مبلغی در حدود 4میلیارد تومان از او طلب داشتیم اما او حاضر نبود بدهی‌اش را پرداخت کند. به همین دلیل شب حادثه با او قرار گذاشتیم تا با تهدید پول‌مان را پس بگیریم. وی ادامه داد: ما 9نفر بودیم. آن شب وقتی او فهمید برایش نقشه کشیده‌ایم، می‌خواست فرار کند اما با ماشین راهش را بستیم.

بعد هم با چاقو و قمه به او حمله کردیم. در این درگیری من با شمشیری که داشتم، یک ضربه به او زدم اما معلوم نیست ضربه‌ای که من زده‌ام باعث مرگش شده باشد چون بقیه هم به او ضرباتی زده‌اند. اولیای دم حق دارند پیگیر پرونده فرزندشان باشند اما چون بقیه متهمان در ژاپن هستند و آنها فقط به من دسترسی دارند، می‌گویند که من قاتل هستم. قاتل اصلی در ژاپن است و من بی‌گناه محاکمه می‌شوم. در ادامه وکیل مدافع متهم به دفاع از او پرداخت و در نهایت ختم جلسه اعلام شد.

کد خبر 415035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha