مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار منطقه ۱۱ از خانه علامه آملی در محله منیریه تهران بازدید کردند و مقرر شد این خانه ارزشمند پس از تملک، حفظ و احیاء شود.

تهرانگردی احمد مسجد جامعی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از روابط عمومي شهرداری منطقه 11، در تهرانگردی احمد مسجد جامعی از خانه علامه محمد تقی آملی که با حضور نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 و جمعی از علاقمندان به تاریخ و هویت طهران قدیم برگزار شد؛ مرمت و احیای این خانه قدیمی با هدف حفاظت از آثار فرهنگی و میراث معنوی کشور در دستور کار قرار گرفت.

احمد مسجد جامعی در بازدید از خانه علامه محمد تقی آملی از عرفای برجسته معاصر و فقیه شیعه گفت: این خانه بر اساس سند سال 1340 در اختیار مرحوم آیت الله محمد تقی آملی که امام جماعت و مدرس مسجد و مدرسه مجد بوده قرار گرفته و دارای اتاق اندورنی و بیرونی است.

مسجد جامعی با اشاره به این که آیت اله حسن زاده آملی، جوادی آملی، آملی لاریجانی، دکتر مهدی محقق و بسیاری از بزرگان شاگرد علامه آملی بودند، افزود: علامه آملی که آثار برجسته‌ای از دروس اخلاق و معارف به زبان فارسی و عربی دارد؛ اوايل دهه پنجاه فوت کرده و در باغ رضوان مشهد مقدس به خاک سپرده شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آسیب‌هایی که بنای خانه علامه آملی دیده است و درخواست‌های اهالی محله برای رسیدگی و صیانت از این خانه، خوشبختانه مقدمات کار فراهم شده و شهرداری منطقه 11 پس از مذاکره با ورثه برای تملک بنا، نسبت به مرمت و بازسازی آن برای تبدیل به مکان فرهنگی اقدام خواهد کرد.

علامه محمدتقی آملی سال ۱۳۰۴ هجری قمری در تهران متولد شد و سال هجری قمری در تهران دار فانی را وداع کرد. وی فقیه شیعه ایرانی و از اعاظم علمای معاصر و جامع معقول و منقول و مجتهد در فروع و اصول بود.

کد خبر 415120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha