فریبا خانى: هفته‌ی پایانی مرداد و نیمه‌ی نخست شهریور، زمان برگزاری ششمین دوره‌ی مسابقات آماده (المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال‌احمر) ویژه‌ی دانش‌آموزان پایه‌‌ی هشتم و جام بشردوستی با شعار «کرامت انسانی و ترویج صلح و دوستی» است.

ششمین المپیاد مهارت‌‌هاى امدادى دادرسان

اين مسابقات در چهار بخش (دو بخش دختران و دو بخش پسران) برگزار مي‌شود. بخش‌هاي ويژه‌ي دختران به میزبانی استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان از 24 مرداد تا دوم شهريور در اردوگاه مهر بندرانزلی به اجرا درآمد و دو بخش ويژه‌ي پسران نيز كه از سوم شهریور آغاز شده تا دوشنبه دوازدهم شهريورماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش سازمان جوانان جمعيت هلال احمر، این المپیاد به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه‌ي کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان عضو جوانان جمعیت هلال احمر طرح‌ریزی شده و اجرا می‌شود. كساني كه در مرحله‌ي استاني به رتبه‌هاي برتر دست يافته‌اند، در مرحله‌ي مسابقات کشوری شركت مي‌كنند. براساس اين گزارش، از هراستان یک گروه 14 نفره‌ي دختر و یک گروه 14 نفره‌ي پسر به این مرحله از مسابقات راه مي‌يابند و البته همه‌ي آن‌ها متولد سال‌هاي 82 و 83 هستند که در پایه‌ي هشتم تحصیل کرده‌اند.

در این المپیاد تلاش مي‌شود از فرصت برگزاری مسابقات، براي آموزش مجدد اعضای تیم‌های دادرس استفاده شود تا این افراد بتوانند با یادگیری کامل مهارت‌های امدادی، در هنگام حوادث و بلایا مفید و مؤثر عمل کنند.

هم‌چنین باتوجه به اهمیت رعایت نکات اخلاقی و بشردوستانه در طول مسابقات، جام بشردوستی با شعار «کرامت انسانی و ترویج صلح و دوستی» نیز برگزار می‌شود. در اين جام، اعضای تیم‌ها در طول رقابت‌ها به لحاظ اخلاقی داوری می‌شوند و در نهایت برترین‌ها معرفی خواهند شد.

بخش اول مسابقه‌هاي دختران و پسران شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان، همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، البرز، مرکزی، تهران، مازندران و قم مي‌شود.

بخش دوم مسابقه‌هاي دختران و پسران نيز شركت‌كنندگان استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، خوزستان، اصفهان، کهگیلویه و بويراحمد، گلستان، بوشهر، یزد، هرمزگان، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، سمنان، کرمان و سیستان و بلوچستان را در برمي‌گيرد.

مسابقات آماده کشوری شامل آیتم‌های « آزمون کتبی»، «پناه‌گیری و خروج ایمن»، «ارزیابی، کنترل علایم حیاتی و احیای قلبی، ریوی»، «خون‌ریزی، پانسمان و بانداژ»، «شکستگی و آتل‌بندی»، «حمل مصدوم»، «اسکان اضطراری» و «اطفای حریق» است.

گفتني است در مدت برگزاري مسابقات، برای شرکت‌کنندگان، کارگاه‌های آموزشی، مسابقات جنبی و برنامه‌های تفریحی دیگری نیز تدارك ديده شده است.

ششمین المپیاد مهارت‌‌هاى امدادى دادرسان

کد خبر 415165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha