شنبه ۲۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: در 5 روز نخست نمایشگاه، علیرغم تعطیلات و بارش برف سنگین، علاوه بر استقبال بسیار چشمگیر مردم 21 تابلوی اسرافیل شیرچی به قیمت 30 میلیون تومان به فروش رسیده است.

نمایشگاه خوشنویسی و خط نقاشی‌های «اسرافیل شیرچی» که از 17 دی 86 آغاز شده است علیرغم تعطیلات و بارش برف سنگین و سرمای بیش از حد، با استقبال بسیار چشمگیر مردم در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران به کار خود ادامه می دهد.

«شیرچی» ساعت 16 سه شنبه 25 دی 86 به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی قصد دارد در صحن نگارخانه فرهنگسرای نیاوران، در سوگ مولای عشق و ایثار و در رثای شهدای کربلا، «سیاه مشق های عاشورایی» را خوشنویسی کند و آن را به بازدید کنندگان و عزاداران حسینی هدیه کند.

این خوشنویس برجسته کشورمان که 76 اثرش را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته و از این تعداد 13 اثر مربوط به آیات کریمۀ قرآن و باقی آثار نیز حال و هوای معنوی دارند، در «سیاه مشق های عاشورایی» اشعاری از مولانا و محتشم کاشانی را در رثای سالار و سید شهیدان، خوشنویسی می‌کند که عموم مردم با حضور در این سوگ نشستِ هنری می توانند این سیاه مشق ها را هدیه دریافت نمایند.«سیاه مشق های عاشورایی» تا ساعت 19 این روز ادامه می‌یابد.

76 اثر «اسرافیل شیرچی» 181 میلیون تومان قیمت گذاری شده است که در این 5 روز علیرغم مشکلات آب و هوا و رفت و آمد در منطقه شمال شهر تهران، با فروش جالب توجه 21 تابلو به قیمت 30 میلیون تومان روبرو بوده است.

گران‌ترین تابلوی این نمایشگاه «آیات آسمانی قرآن مجید» با قیمت 15 میلیون تومان و ارزان قیمت ترین تابلوها نیز چند اثر 500 هزار تومانی است. شیرچی با خطوط و خوشنویسی‌های چشم نواز و رنگ ها و نقش های زیبا، تلفیقی از هنر سنتی و جلوه های نوگرایی در خوشنویسی خلق کرده که موجبات استقبال فراوان علاقه مندان به هنر ایرانی را فراهم آورده است.

نمایشگاه خوشنویسی و خط نقاشی‌های «اسرافیل شیرچی» تا چهارشنبه 26 دی 86 در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 10 تا 19 از آن دیدن کنند.

کد خبر 41522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز