یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: روا نیست که دانشجویان ایرانی با معدل‌های بالا را از تحصیل محروم کنیم و به جای آنها افرادی که به واسطه دلالان به خارج از کشور می‌روند را در دانشگاه‌ها پذیرش کنیم.

به گزارش ايسنا، دكتر سيد حسن هاشمي در خصوص تصمیم‌هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در خصوص دانشجویان در حال تحصیل در خارج از کشور، گفت: در حوزه علوم پزشکی، تعداد زیادی از دانشجویان هر سال از طریق برخی موسسات، بنگاه‌ها و یا به عبارتی، برخی دلالان به خارج از کشور اعزام می‌شوند و بعد از تحصیل با گرفتاری‌های بسیار، قصد ورود به چرخه آموزش عالی دارند و به نوعی، کنکور دور زده می‌شود و برخی دانشجویان با گذراندن یک یا دو سال تحصیل در خارج از کشور، کنکور را دور می‌زنند و برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه، قصد ورود به کشور را دارند.

هاشمی افزود: از ابتدای سال 2019 هر فردی از ایران در هر دانشگاهی در خارج از کشور در حوزه علوم پزشکی وارد شود، تا پایان مقطع تحصیلی باید در همان دانشگاه تحصیل کرده و در حین تحصیل، نمی‌تواند به دانشگاه‌های ایران منتقل شود، اما برای افرادی که تا کنون وارد دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت شده‌اند، تسهیلاتی فراهم شده که با گذراندن 36 واحد تحصیلی بتوانند به داخل کشور منتقل شوند و این قانون برای مدت دو سال اعتبار دارد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در شرایطی که ارز دچار نوسان است و ممکن است مشکلاتی برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور و خانواده‌های آنها ایجاد شود، تسهیلاتی فراهم کرده‌ایم که مدت ماندگاری این دانشجویان در دانشگاه خارجی به کمتر از نصف تقلیل پیدا کرد، اما تصمیم بسیار مهمی که گرفته شد این بود که دیگر کسی نتواند کنکور را دور بزند.

دکتر هاشمی اظهار داشت: روا نیست که دانشجویان ایرانی با معدل‌های بالا را از تحصیل محروم کنیم و بجای آنها افرادی که به واسطه دلالان به خارج از کشور می‌روند را در دانشگاه‌ها، پذیرش کنیم که به خودشان و آموزش پزشکی کشور، آسیب وارد کنند.

  • انتقال به دانشگاه‌های پزشکی داخل برای ورودی‌هاي ۲۰۱۹ به بعد ممنوع شد

خبرگزاري مهر نيز منتشر كرد: مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت موضوع ممنوعیت انتقال به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور جهت ورودی‌های سال ۲۰۱۹ به بعد را برای متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور اعلام کرد.

بر اساس اعلام مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، بر اساس تصمیمات متخذه در جلسه ۷ شهریور ۹۷ شورایعالی برنامه‌ریزی، جهت دانشجویانی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ (دی ماه ۱۳۹۷) در خارج از کشور شروع به تحصیل در یکی از رشته‌های علوم پزشکی کنند، انتقال از دانشگاه‌های خارج از کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل اعم از دولتی و غیردولتی ممنوع است.

متقاضیان تحصیل در خارج از کشور در صورت تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت بدیهی است مدارک تحصیلی این دسته از دانشجویان پس از فراغت از تحصیل در خارج از کشور بر اساس مصوبات شورایعالی ارزشیابی کماکان قابل بررسی و ارزشیابی خواهد باشد.

کد خبر 415246

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha