همشهری آنلاین: مسئولان سئول در پی یافتن راهی برای مقابله با بحران کار گذاشتن دوربین‌های مخفی در دستشویی‌های عمومی بزرگ‌ترین شهر کره‌جنوبی هستند.

بحران چشم چرانی در کره جنوبی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، كره‌جنوبي از پيشرفته‌ترين كشورهاي دنيا در حوزه فناوري گوشي‌هاي همراه است اما اين پيشرفت بحراني را همراه خود به جامعه منتقل كرده كه از آن به عنوان «چشم‌چراني با دوربين‌هاي جاسوسي» ياد مي‌شود. بر اساس آمار پليس سئول، بين سال 2012 تا 2016 بيش از 26 هزار پرونده براي قربانيان چشم‌چراني در دستشويي‌هاي عمومي و اتاق‌هاي تعويض لباس گزارش شده و بسياري از قربانيان هم ترجيح داده‌اند از خير گزارش دادن به پليس بگذرند.

به همين دليل، مقام‌هاي شهر سئول در آستانه اجراي طرحي براي كنترل روزانه دستشويي‌هاي عمومي هستند. در اين طرح، مكان‌هايي مانند سرويس‌هاي بهداشتي و اتاق‌هاي تعويض لباس از وجود هر گونه دوربين مخفي پاك مي‌شود تا شهروندان سئول با خيال راحت از اين امكانات استفاده كنند. تا پيش از اين، طرح كنترل مكان‌هاي عمومي يك‌بار در ماه انجام مي‌شد و فقط 50 نفر مامور رسيدگي به بيش از 20 هزار سرويس بهداشتي در سئول بودند.

با افزايش انتشار فيلم‌هاي غيراخلاقي از دوربين‌هاي مخفي كارگذاشته‌شده در مكان‌هاي عمومي، تعداد گردهمايي‌هاي اعتراضي زنان كره‌اي به اين روند روز به روز بيشتر شده است. ماه گذشته بيش از 70 هزار بانوي معترض با حضور در خيابان‌هاي سئول خواستار افزايش نظارت پليس و مقام‌هاي رسمي براي مقابله با چشم‌چراني‌هاي مردان شدند. قرار است از اين ماه هر روز هشت هزار نفر به سرويس‌هاي بهداشتي سطح شهر سر بزنند و دوربين‌هاي مخفي را جمع كنند.

فقط نكته اينجاست كه در دو سال گذشته حتي يك مورد كشف دوربين مخفي هم گزارش نشده است. با ورود فناوري‌هاي نوين و قرار گرفتن دوربين‌هاي فيلمبرداري و عكسبرداري در وسايلي مانند قلم، ساعت و حتي كفش، به نظر مي‌رسد ماموران شهرداري سئول كاري سخت براي مقابله به چشم‌چران‌ها پيش رو داشته باشند. هر چند معدود براي تنبيه چشم‌چران‌ها و منتشركنندگان فيلم‌هاي غيراخلاقي هم كاري شايسته انجام نشده است.

جامعه كره‌جنوبي به داشتن نگاه تبعيض‌آميز به زنان شهره است. ماه گذشته دادگاهي در اين كشور يك زن را به دليل انتشار عكسي غيراخلاقي از همكار مرد خود به يك سال زندان محكوم كرد. اين در حالي است كه در پرونده‌هاي مشابه مردان فقط جريمه مالي مي‌شوند. تاسف‌بار اينكه حدود 90 درصد مجرمان پرونده‌هاي غيراخلاقي و چشم‌چراني در كره‌جنوبي مرد هستند.

کد خبر 415279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha