دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پارلمان جدید عراق امروز دوشنبه به دعوت رسمی رییس جمهور این کشور، با حضور نمایندگان پیروز انتخابات ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۷ آغاز به کار کرد.

 پارلمان جدید عراق آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از بغداد؛ پ­ارلمان جدید عراق (دوره چهارم) ظهر امروز دوشنبه ، اولین جلسه خود را برگزار کرد تا مقدمات تشکیل دولت جدید را فراهم کند.

با آغاز بکار اولین جلسه پارلمان جدید عراق، فواد معصوم رئیس جمهوری این کشور سخنرانی کرد و پس از او سلیم الجبور رئیس مجلس سابق سخنرانی کرد. پس از آن نیز جلسه پارلمان عراق به ریاست رئیس سنی تشکیل خواهد شد تا نمایندگان مجلس عراق ، رئیس جدید مجلس و دو معاون او را انتخاب کنند.

فواد معصوم برگزاری نخستین جلسه مجلس جدید عراق را لحظه تاریخی توصیف کرد

رئیس جمهور عراق در سخنرانی خود در ابتدای آغاز نخستین جلسه مجلس جدید این کشور در بغداد گفت: در لحظه تاریخی قرار داریم که این جلسه همزمان با پیروزی بر تروریسم برگزار می شود. باید به اختیارات نهادهای حکومتی احترام گذاشته شود. بدون تاکید بر اجرای قانون و احترام به آزادی، تشکیل دولت دموکراتیک یکپارچه امکان پذیر نیست. باید با فقر، افراط گرایی و جهالت مبارزه کنیم.

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در سخنرانی خود در نخستین جلسه پارلمان جدید این کشور گفت: مرحله مبارزه با داعش را پشت سر گذاشتیم و مرحله آینده، مرحله اصلاحات اقتصادی و سازندگی است. زمانی که دولت را تحویل گرفتم، کشور در انزوای منطقه ای و بین المللی قرار داشت.

سلیم الجبوری، رئیس مجلس سابق عراق در نخستین جلسه پارلمان جدید در بغداد گفت: باید نتایج روند دموکراتیک را بپذیریم. با یکدیگر برای خدمت به میهن تلاش کردیم و با شرایط بسیار دشواری روبرو بودیم.

کد خبر 415316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha