همشهری آنلاین: جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» با آغاز اکران در سینماهای چین، فروش جهانی خود را به حدود ۶۵۰ میلیون دلار رساند.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، «ماموریت غیرممکن: فال‌اوت» ششمین قسمت از مجموعه فیلم‌های اکشن «ماموریت غیرممکن» با بازی «تام کروز» که هم‌اکنون در ۶۵ بازار بین‌المللی در حال اکران است، در اولین هفته نمایش خود در سینماهای چین به فروش ۷۷.۳ میلیون دلاری دست یافت تا رکورد فروش آغازین این مجموعه فیلم را در چین را به نام خود ثبت کند. 

این فیلم تاکنون در گیشه بین‌المللی به فروشی بالغ بر ۴۴۲ میلیون دلار دست یافته که ۲۶ درصد بیشتر از فروش فیلم قبلی این مجموعه «ماموریت غیرممکن: ملت یاغی» در بازه زمانی و تعدا بازار برابر است.

فروش جهانی «ماموریت غیرممکن: فال اوت» به کارگردانی «کریستوفر مک‌کوری» و با تهیه‌کنندگی «جی.جی آبرامز»، «برایان بورک» و «تام کروز» نیز تا کنون ۶۴۹ میلیون دلار بوده است. 

اولین فیلم «ماموریت غیرممکن» را «برایان دی‌پالما» در سال ۱۹۹۶ با بودجه ۸۰ میلیون دلاری ساخت که به فروش جهانی ۴۵۷ میلیون دلار رسید. چهار سال بعد و در سال ۲۰۰۰ دومین قسمت از این مجموعه با کارگردانی «جان وو» به سینما آمد و این بار ۵۴۶ میلیون دلار فروخت.

«جی.جی ابرامز» در سال ۲۰۰۶ ساخت قسمت سوم را بر عهده گرفت و این فیلم که با بودجه سنگین ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده بود، نتوانست انتظارات را برآورده کند و تنها ۳۹۷ میلیون دلار در سطح جهان کسب کرد.

«برد بِرد» در سال ۲۰۱۱ پشت دوربین فیلم «ماموریت غیرممکن: پروتکل روح» رفت و فروشی بالغ بر ۶۹۴ میلیون دلار را برای این مجموعه رقم زد. چهارمین قسمت از «ماموریت غیرممکن» پرفروش‌ترین فیلم از این مجموعه تاکنون است.

فیلم «ماموریت غیرممکن: ملت یاغی» نیز که در سال ۲۰۱۵ به کارگردانی «کریستوفر مک‌کوری» اکران شد نیز در نهایت در گیشه به فروش ۶۸۲ میلیون دلاری دست یافت تا مجموعه فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» با احتساب فروش حدود ۶۵۰ میلیون دلاری که قسمت جدید این فیلم ثبت کرده تا به امروز فروشی نزدیک به ۳.۵ میلیارد دلار را ثبت کرده باشند.

اما فیلم «مگ» ۱۷.۷ میلیون دلار از محل ۶۶ بازار بین‌المللی به فروش خود اضافه کرد تا فروش بین‌المللی و جهانی‌اش به ترتیب به ۳۴۲ و ۴۶۲ میلیون دلار برسد. این فیلم که محصول مشترک آمریکا و چین است در سینماهای چین به فروش چشمگیر بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار دست یافته است. 

فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبورک» نیز تا کنون فروش ۴۰۰ میلیون دلاری در گیشه بین‌الملل به خود اختصاص داده است و با احتساب فروش ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا، ۶۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخته است. 

انیمیشن «شگفت‌انگیزهای ۲» نیز با اضافه کردن ۹.۶ میلیون دلار فروش بین‌المللی خود را به بیش از ۵۶۲ میلیون دلار رساند. این انیمیشن با فروش ۱.۱۶ میلیارد دلاری در رده دوم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینمای جای گرفته است.

کد خبر 415330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha