همشهری آنلاین: وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران همان طور که در حدود هشت سال جنگ در کنار ملت و دولت سوریه بود در مرحله پسابحران نیز آماده همکاری اقتصادی با این کشور است.

دیدار ظریف با نخست وزیر سوریه | آماده همکاری اقتصادی با دمشق هستیم

 گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف روز دوشنبه در دیدار با 'عماد خمیس' نخست وزیر سوریه در دمشق اظهار داشت: سوریه با همکاری همپیمانان خود در حال پیروزی کامل بر تروریسم است و جمهوری اسلامی نیز به عنوان متحد راهبردی علاقمند به مشارکت در بازسازی این کشور است.

وی ادامه داد: شرکت های خصوصی ایران از توانایی بالایی برخوردار هستند و در مرحله جدید پسا بحران در سوریه این شرکت ها آمادگی کاملی برای بازسازی این کشور دارند.

ظریف با اشاره به توافق نامه های اقتصادی و نظامی میان ایران و سوریه، گفت: این توافقات برگ زرین دیگری از روابط جدید میان تهران و دمشق است که در موضوع اقتصادی به زودی معاون اول رئیس جمهوری اسلامی برای امضاء توافق نامه جامع و بلند مدت به این کشور سفر می کند.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی اقتصادی دمشق، گفت: تجار و بازرگانان ایرانی نیز در این نمایشگاه حضور پر رنگی خواهند داشت.

شصتمین نمایشگاه بین المللی دمشق 24 تا 15 شهریور امسال به مدت 10 روز در پایتخت سوریه برگزار می شود.

ظریف با اشاره به نشست سه جانبه روز جمعه آینده سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه درباره روند آستانه در تهران، گفت: روند کنونی مذاکرات سه جانبه موفقیت آمیز بوده و به زودی به نتایج خوبی دست پیدا می کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم استان ادلب نیز همانند عملیات های قبلی ارتس سوریه با کمترین تلفات همانند حومه دمشق و استانهای جنوبی از وجود تروریسم پاکسازی شود.

نخست وزیر سوریه نیز با تشکر از حمایت‌های ایران، گفت: تمامی امکانات برای مشارکت هم پیمانان از جمله ایران و روسیه در امر بازسازی این کشور آماده است.

خمیس تصریح کرد: شرکت های خصوصی ایران از توانایی بالایی برخورد هستند که در محله بازسازی سوریه آنان نیز مشارکت خواهند کرد.

وی، از مشارکت شرکت های خصوصی جمهوری اسلامی در نمایشگاه بین المللی اقتصادی دمشق استقبال کرد.

ظریف امروز در سفری یک روزه، وارد دمشق پایتخت سوریه شد و مورد استقبال فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه و جواد ترکابادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق قرار گرفت.

وزیر خارجه ایران بعد از استقبال رسمی از سوی معاون وزیرخارجه سوریه به زیارت حرم حضرت زینب(س) به منطقه زینبیه در حومه دمشق رفت.

ظریف قرار است، دیداری با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه داشته باشد.

هدف از سفر وزیر خارجه کشورمان ضمن دیدار با مسئولان ارشد سوریه، استمرار رایزنی ها با طرف سوری به عنوان شریک راهبردی در آغاز برگزاری اجلاس سه جانبه که در روز های آینده در ایران برگزار می شود.

سفر ظریف به دمشق، دومین سفر وی به کشور سوریه در مسئولیت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است.

حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی ظریف را همراهی می کند.

کد خبر 415349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha