همشهری آنلاین: قیمت طلا در معاملات سه‌شنبه سیزدهم شهریورماه بازار آسیا پس از اینکه ارزش دلار آمریکا به بالاترین حد خود در یک هفته اخیر صعود کرد، اندکی کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۱۹۹.۲۰ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با ۰.۱ درصد کاهش، ۱۲۰۵ دلار معامله شد.

قیمت طلا از ابتدای امسال در بحبوحه افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، اختلافات تجاری و بحران ارزی ترکیه که سرمایه‌گذاران را متقاضی خرید دلار به عنوان یک دارایی امن کرده، حدود ۸ درصد سقوط کرده است.

به گفته پیتر فانگ، مدیر معاملات شرکت فلزات ارزشمند "وینگ فانگ"، بحران اقتصادی بازار نوظهور ارزها را بسیار ضعیف کرده و به سود دلار آمریکا تمام شده است که به نوبه خود قیمت طلا را تحت فشارهای کاهشی قرار داده است.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ ۰.۱ درصد در معاملات سه‌شنبه رشد کرد و به ۹۵.۱۸۲ واحد رسید.

قوی شدن ارزش دلار معاملات طلا را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر می‌کند. از سوی دیگر تقاضا برای طلا به عنوان دارایی مطمئن امسال تحت‌الشعاع تقاضای فزاینده برای خرید دلار قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها به دقت به نظاره آمار اقتصادی آمریکا شامل نظرسنجی بخش تولید و گزارش اشتغال ماهانه در روز جمعه نشسته‌اند. این آمار ممکن است روی قیمت طلا تاثیر بگذارد زیرا سرمایه‌گذاران در جست و جوی نشانه‌هایی درباره روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا هستند.

در این بین، نگرانی‌ها نسبت به تشدید منازعه تجاری میان آمریکا و سایر کشورها، سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی را محتاط نگه داشته است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، نمودارهای فنی نشان می‌دهند هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به ۱۱۹۰ دلار عقب‌نشینی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۴.۴۳ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۷۸۶.۷۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۹۷۷.۵۰ دلار رسید.

کد خبر 415401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha