همشهری آنلاین: سردار سرتیپ رویانیان در یک نشست خبری گزارشی از فعالیت‌‌های پلیس راه در روزهای برفی اخیر، وضعیت مسافربرهای شخصی و آژانس‌ها ارائه کرد.

به گزارش مهر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: پیش بینی های لازم جهت مراحل مختلف بحران در کشور انجام گرفته و ارتش، سپاه و نیروهای دیگر در صورت گسترش بحران وارد عرصه می شوند.

سردار سرتیپ محمد رویانیان در نشست خبری شنبه (22دی) پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطرنشان کرد: تا مرحله ای که بتوان از نیروهای انتظامی استفاده کرد، نیروی انتظامی با همه قوا وارد می شود ولی با گسترش بحران نیروهای دیگر با توجه به ابعاد بحران به صحنه می آیند.

وی همچنین با اشاره به بارش سنگین برف در چند روز اخیر، یاد آور شد: مدیریت و فعالیت های انجام گرفته در این خصوص موجب شد کمترین ضایعات مالی و انسانی را داشته باشیم.

سردار رویانیان تصریح کرد: گستردگی بارش برف و برودت هوا 25 استان کشور را تحت تاثیر خود قرار داده بود که البته این امر به علت حجم بارش و سرمای شدید طبیعی بود که در 24 ساعت اول ، نیمی از محورها مسدود شود و تعداد قابل ملاحظه ای از خودروها و مسافرین را غافلگیر کند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: نیروهای پلیس راه با گشت های گسترده و وسیع موفق شدند 100 ماشین را در جاده امامزاده هاشم و همچنین 40 خودرو که در محور زنجان - ابهر تا دو متر در برف محاصره شده بودند را شناسایی و به کمک ارتش نجات دهند.

رویانیان بیشترین میزان مسافران و خودروهای در راه مانده را متعلق به محورهای اطراف تهران و قزوین دانست و افزود: بیشتر راههای مرتبط با تهران پس از 24 ساعت بازگشایی شد و تقریبا پس از این مدت 85 درصد محورها بازگشایی شد.

وی بر لزوم هماهنگی بین تمام ارگانهای ذیربط تاکید کرد و یاد آور شد: بارش سنگین، کاهش شدید دما، بروز کولاک و بهمن باعث اختلال جهت امداد رسانی و حرکت تیمهای امدادی شده بود که مشکل قطع گاز و تامین سوخت نیز به آن مشکلات اضافه شده بود بنابراین می طلبد تمامی ارگانها از قبیل وزارت راه، هلال احمر، پلیس راه و ... هماهنگی و همکاری لازم را در این خصوص نشان دهند.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی همچنین از کاهش تصادفات در چند روز اخیر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: از 16 دی ماه به مدت 5 روز تصادفات فوتی 42 درصد، جرحی 36 درصد و خسارتی  5/19 درصد کاهش یافته است و در مجموع تصادفات کاهش 2/21 درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به آمار بیش از 13 هزار تصادفات در سال گذشته ، یاد آور شد:  در 5 روز عنوان شده 28 مورد تصادف فوتی ، 805 مورد تصادف جرحی و 9466 مورد تصادف خسارتی داشته ایم که مجموعا 10 هزار و 299 تصادف را شامل شده است.

ساماندهی آژانس‌ها

سردار سرتیپ محمد رویانیان همچنین در ادامه این نشست خبری از ساماندهی آژانس ها در کشور با جدیت خبر داد و تصریح کرد: نیروهای راهور با خودروهای آژانس که خط کشی شطرنجی ندارند و علائم مربوطه را همراه نداشته باشند برخورد می کنند و ابطال 1700 کارت سوخت رانندگان آژانس هم در همین رابطه انجام گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد: در صورت ادامه تخلفات، آژانس مربوط پلمپ می شود و پیشنهاد ما این است که آژانس‌ها تحت مدیریت شهرداری باشند و یا وزارت بازرگانی مدیریت قوی بر آنها اعمال کند.

رئیس راهور ناجا تجهیز آژانس‌ها به نرم افزار و تجهیزات لازم را یاد آور شد و افزود: آژانس‌ها باید میزان دقیق کار کرد و بهای دریافتی را تحت یک سیستم تعریف شده، اعلام کنند تا تخلفات موجود را در این زمینه شاهد نباشیم.

مسافربرهای شخصی، تاکسی می‌شوند

سردار رویانیان در خصوص ساماندهی مسافربران شخصی نیز خاطرنشان کرد: خودروهای شخصی ساماندهی شده در تهران تحت مدیریت شهرداری هستند و با تصمیمات اتخاذ شده با تبصره 13، قرار است خودروهای زیر 7 سال عمر با پلاک زرد رنگ تبدیل به تاکسی شوند و صاحبان و خودروهای بین 7 تا 15 سال می توانند خودروی خود را بفروشند و تاکسی تحویل بگیرند و دارندگان خودروهای بالای 15 سال نیز خودروها خود را با شرایط خودروهای فرسوده اسقاط کنند و در عوض با دریافت وام، تاکسی تحویل بگیرند تا انشا الله در سال 87 مسافر بر شخصی نداشته باشیم.

تعویض پلاک خودروهای دیزلی

رئیس راهور ناجا از تعویض پلاک خودروهای دیزلی در کشور خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر 630 هزار خودروی گازوئیلی شماره گذاری شده درکشور وجود دارد که به نظر می رسد حدود 400 هزار خودروی سنگین راه سازی ، تراکتور و ... فاقد شماره هستند.

وی افزود: تمامی مالکان خودروهای دیزلی باید جهت دریافت کارت هوشمند سوخت بدون سهمیه بندی، اقدام کنند تا طرح کارت هوشمند گازوئیل از سال آینده اجرایی شود.

مرگ سه راننده در برف

رویانیان در خصوص غافلگیری نیروها در چند روز اخیر نیز تصریح کرد: علی رغم پیش بینی هواشناسی تصور چنین شرایطی را نداشتیم و در طول چند روز اخیر یک راننده در زیر بهمن و 3 راننده نیز به علت سرمای شدید و خارج نشدن از خودرو فوت کرده اند.

کد خبر 41543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز