چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با وجود بارش‌های قابل توجه سال گذشته با کاهش سطح منابع آب زیرزمینی از دومین استان پر آب کشور به استانی در خطر خشکسالی تبدیل شده است.

دومین استان پرآب کشور در معرض خشکسالی

به گزارش ایسنا، کیومرث دانشجو در آیین معارفه مدیر جدید امور آب سلماس که در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد، گفت: در حال حاضر یک میلیارد و 438 میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای 13گانه استان وجود دارد که بیش‌ترین میزان آن در سد بوکان ذخیره‌سازی شده است.

دانشجو افزود: مهم‌ترین مشکل ذخیره آب پشت سدهای آذربایجان غربی، نبود ذخیره برفی مناسب در کوه‌هاست که تداوم ذخیره‌سازی آب در سدهای استان را متوقف می‌کند.

وی گفت: حمایت از کشاورزان یکی از برنامه‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای استان است و در همین راستا نظارت بر توسعه اصولی طرح‌های آبخیزداری و نیز تصحیح روش‌های استفاده از آب در بخش کشاورزی باید بیش‌تر از گذشته در سطح شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

دانشجو بیان کرد: حفاظت از منابع آب یک وظیفه همگانی است و استفاده از نظرات نخبگان، کارشناسان و دلسوزان امر در زمینه مدیریت درست منابع آبی استان از جمله مهم‌ترین راهکارها برای جلوگیری از بروز بحران آب در استان است.

به گزارش ایسنا، در این آیین با تقدیر از حسن سیدی، مدیر اسبق امور آب سلماس، کیومرث جهانگرد به عنوان رییس جدید این اداره معرفی شد.

کد خبر 415487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha