چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده ناجا گفت: سالانه بیش از ۳۰ میلیون تماس مردمی با سامانه‌های مختلف پلیس برقرار می‌شود که همین میزان تماس نشان می‌دهد که ارتباط تنگاتنگی میان مردم و پلیس وجود دارد.

سردار حسین اشتری

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ و دیدار چهره به چهره با مردم تهران و دیدار از طریق ویدئو کنفرانس با شهروندان ایلام و مشهد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: مرکز نظارت همگانی ۱۹۷، مرکزی است که برای مردم فعالیت می‌کند و پیشنهادات، انتقادات، شکایات و هر نوع ارتباط میان پلیس از طریق این مرکز با مردم انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند از طریق تماس با این سامانه رفتارهای مأموران را به پلیس گزارش کنند.

اشتری با بیان اینکه در سال ۹۵ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تماس با مرکز ۱۹۷ برقرار شده است، اظهار کرد: میزان تماس‌ها از سال ۹۶، ۱۰ درصد افزایش داشته و طبق آمارهای ما در سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار تماس عملیاتی شد البته درصد قابل توجهی از تماس‌ها نیز راهکار، پیشنهاد و تقدیر بود که قابلیت و بعد عملیاتی نداشت.

فرمانده ناجا از کاهش ۸.۵ درصدی انتقادات و شکایات از مأموران پلیس خبر داد و گفت: همزمان با این کاهش، تقدیر از نیروی انتظامی ۱۰.۲ درصد افزایش داشته است.

فرمانده ناجا به تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۹۷ در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: در ۵ ماهه امسال بالغ بر ۶۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۹۷ برقرار شده که آمار ماه به ماه ما حاکی از افزایش این تماس‌هاست.

اشتری با بیان اینکه ارتباط پلیس با مردم هر ساله افزایش یافته است، گفت: پلیس از هر گونه انتقاد به عملکرد خود استقبال می‌کند. ما وظایف خود را به گونه‌ای انجام می‌دهیم که در منظر و دید عموم باشد و به عبارتی ما در اتاقی شیشه‌ای و شفاف فعالیت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره مجموع تماس‌های برقرار شده با پلیس در ۱۹۷ و سامانه ۱۱۰ گفت: سالانه بیش از ۳۰ میلیون تماس مردمی با سامانه‌های مختلف پلیس برقرار می‌شود که همین میزان تماس نشان می‌دهد که ارتباط تنگاتنگی میان مردم و پلیس وجود دارد.

فرمانده ناجا درباره اینکه بیشترین تماس‌ها با پلیس مربوط به کدام یگان انتظامی بوده است، تصریح کرد: طبیعتا پلیس راهور بیشترین تماس را با شهروندان دارد و به همین دلیل نیز بیشترین انتقادات و حتی تقدیرها از این پلیس است اما در کل آمار ما نشان می‌دهد که مردم نسبت به همه بخش‌های ناجا حساسیت دارند و در مورد آن با سامانه ۱۹۷ تماس گرفته‌اند.

اشتری درباره وضعیت معیشتی کارکنان ناجا نیز گفت: متاسفانه ما نتوانستیم جبران زحمات همکارانمان را در نیروی انتظامی انجام دهیم و همان طور که پیش تر نیز گفتم ما شرمنده مأمورانمان هستیم. این یک واقعیت است که پرسنل ما از لحاظ معیشتی نسبت به پرسنل برخی دیگر از دستگاه‌ها عقب‌تر هستند؛ البته این به این معنا نیست که مأموران ما وظایف خود را به خوبی انجام ندهند و ما به هیچ عنوان چنین مسئله‌ای را نمی‌پذیریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره برخورد با صرافی‌های غیرمجاز نیز گفت: مسئولیت نظارت بر صرافی‌ها بر عهده بانک مرکزی است و این بانک است که صرافی‌های مجاز را اعلام می‌کند و بر اساس لیستی که بانک مرکزی اعلام کرده‌اند، با صرافی‌های غیرمجاز برخورد خواهیم کرد.

کد خبر 415540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha