چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار فیلیپینی که ادعا می‌شود در فهرست مقامات مرتبط با مواد مخدر رودریگو دوترته رئیس جمهوری این کشور بود در دفتر کارش به ضرب گلوله کشته شد.

شهردار فیلیپینی در دفتر کارش کشته شد

به گزارش ایرنا از استریت تایمز، ماریانو بلانکو شهردار شهر رندا، جز آخرین مقامات محلی است که در ماه های اخیر کشته شده و ادعا می شود برخی بی گناه و برخی دیگر متهم قاچاق مواد مخدربودند.

شهر رندا در حدود 80 کیلومتری جنوب غربی شهر کبو در مرکز فیلیپین واقع است.

فیلیپین دارای فرهنگی خشونت آمیز و گاهی مرگبار است، اما پلیس از سرکوب قاچاق مواد مخدر ابراز نگرانی کرده و این کار را باعث تحریک مخالفین دانسته است .

به گفته رئیس پلیس محلی، بلانکو 59 ساله پس از نیمه شب در دفترش به ضرب گلوله افراد مسلح ناشناس کشته شد.

بازرس ارشد جایرپالکون به خبرگزاری فرانسه گفت: 'دیده شده که چهار فرد مسلح از یک ون سفید پیاده شده و وارد سالن شهرداری شده اند، شهردار آنجا در دفترش خواب بود.'

هنوز مشخص نیست چرا بلانکو تصمیم گرفته بود شب را در دفترش بگذراند.

ادعا می شود که بلانکو درفهرست مقامات مرتبط با مواد مخدر بوده است که این ادعا از طرف سخنگوی آژانس مبارزه با مواد مخدر تایید شده و او ششمین شهردار کشته شده در فیلیپین از ماه می است.

به گفته پلیس چهار هزار و 410 قاچاقچی و مصرف کننده مواد مخدر پس از راه اندازی کمپین مبارزه با مواد مخدر دوترته کشته شدند که برادرزاده و بلانکو و شهردار اسبق نیز جزو کشته شدنگان هستند.

کد خبر 415548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha