جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: برت رینولدز پس از ۶۰ سال فعالیت حرفه‌ای در سینما و تلویزیون و بازی در حدود ۲۰۰ فیلم و سریال در ۸۲ سالگی از دنیا رفت.

برت رینولدز

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، رينولدز كه از محبوب‌ترين بازيگران سينماي آمريكا در دهه‌هاي 70 و 80 ميلادي و ستاره فيلم‌هايي چون «بازماندگان»، «اسموکی و راهزن»، «شب‌هاي عشرت»، «طولانی‌ترین یارد» و «نیمه خشن» بود، روز پنجشنبه به دليل نارسايي قلبي در بيمارستاني در فلوريدا درگذشت. هنگام مرگ، خانواده و دوستان اين بازيگر نامزد اسكار كنارش بودند.

او در 1972 براي بازي در «رهايي» يا همان «بازماندگان» به شهرت رسيد و با «اسموكي و راهزن»، «مسير كاننبال» و «شب‌هاي عشرت» به يك اسطوره هاليوودي تبديل شد. رينولدز در 1998 برای بازی در فیلم اخير به كارگرداني پل تامس اندرسن نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شد و جایزه گلدن گلوب را برد. او گزينه بازي در «روزی روزگاری هالیوود» کوئنتین تارانتینو هم بود و نكته جالب اينكه يك پسر به نام كوئنتين از اين ستاره قديمي يادگار مانده است.

رینولدز كه همواره با آن سبيل‌هاي پرپشت شناخته مي‌شد، در اوایل دهه 1970 با حضور در برنامه‌هاي آخر شب تلويزيون حس کنجکاوی تهیه‌کنندگان هالیوودی را برانگيخت. «بازماندگان» جان بورمن در حالي به موفقيت خيره‌كننده رسيد كه چند ستاره هاليوود از جمله مارلون براندو بازي در نقش رينولدز را نپذيرفته بودند. او كارگرداني را هم در 1976 با اكشن «تمساح» و در 1978 با كمدي سياه «پايان» تجربه كرد.

«سرانجام عشق» و «نيكل‌اودئون» پیتر باگدانوویچ، «بانوی خوش‌شانس» استنلی دانن، «فیلم صامت» مل بروکس و «کلک» رابرت آلدریچ از ديگر فيلم‌هاي كارنامه رينولدز است كه برخي از آنها به شدت در گيشه ناموفق بودند. او با اينكه مي‌توانست شهرت رو به زوال خود را بهبود بخشد اما چند پيشنهاد مهم را رد كرد كه از آن جمله مي‌توان به «مهرورزی» را نام برد؛ فيلمي كه براي جک نیکلسن یک جايزه اسکار به ارمغان آورد.

«خدمه» و «سرباز جهاني 3» از فيلم‌هاي رينولدز پس از ناكامي در اسكار بودند كه با بازي در اكشن «مصمم» به كارگرداني رنی هارلین و بازی سیلوستر استالونه و بازسازی «طولانی‌ترین یارد» با بازی آدام سندلر ادامه يافت. ستاره‌اي كه زماني براي هر كدام از فيلم‌هايش يك ميليون دلار يا بيشتر دستمزد مي‌گرفت، در دوره‌اي به دستمزد 100 هزار دلاري هم راضي شده بود.

کد خبر 415616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha