همشهری آنلاین: داستان واقعی یک بانکدار همکار نیروهای مقاومت در جنگ جهانی دوم به نمایندگی از هلند راهی رقابت اسکار ۲۰۱۹ می‌شود.

بانکدار مقاومت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، «بانكدار مقاومت» به كارگرداني يورام لورسن يك درام تاريخي 123 دقيقه‌اي است كه به دليل رسيدن تعداد تماشاگرانش به 100 هزار نفر در هلند جايزه فيلم طلايي را به دست آورد. فيلم داستان واقعي بانكداري به نام والراون فن‌هال در جنگ جهاني دوم است كه همراه برادرش از تمام توان خود براي كمك نيروهاي مقاومت در هلند و بيرون از آن استفاده كرد.

بري آتسما و جيكوب درويگ بازيگران اصلي «بانكدار مقاومت» هستند كه در برنامه پخش شبكه نتفليكس قرار گرفته و در آينده نزديك پخش مي‌شود. فيلم در مراسم گوساله طلايي (بالاترين جايزه سينمايي در هلند) نامزد دريافت 12 جايزه شده و برندگان آن كمتر از يك ماه ديگر معرفي مي‌شوند. هلند هفت بار نامزد دريافت جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان شده و سه بار اين جايزه را از آن خود كرده است.

«گاتلند» به كارگرداني گوويندا فن‌ميلي هم نماينده لوكزامبورگ در نود و يكمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار خواهد بود. اين فيلم اول نخستين بار اواخر تابستان گذشته در بخش كشف جشنواره تورنتو رونمايي شد و اكران عمومي آن از 12 سپتامبر در بلژيك و 9 نوامبر در فرانسه آغاز مي‌شود. «گاتلند» در بيش از 30 رويداد سينمايي در دنيا به نمايش درآمده و زمستان سال گذشته جايزه فيلم برگزيده تماشاگران را از جشنواره لوكزامبورگ‌سيتي به دست آورد.

ويكي كريپس كه در فيلم تحسين‌شده «رشته خيال» كنار دنيل دي‌لوئيس ايفاي نقش كرده بود، ستاره لوكزامبورگي «گاتلند» است و ديگر نقش اصلي را فردريك لو، بازيگر آلمان ايفا مي‌كند. لوكزامبورگ از 1997 نمايندگان خود را براي حضور در اسكار معرفي كرده و تا امروز حتي يك‌بار هم نامزد دريافت اين جايزه نشده است.

کد خبر 415626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha