شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «سوختن» به نمایندگی از سینمای کره‌جنوبی در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شرکت می‌کند.

فیلم سینمایی سوختن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، «سوختن» به كارگرداني لي چانگ-دونگ كه بهار امسال در بخش مسابقه جشنواره كن به نمايش درآمد، بر اساس داستاني كوتاه به همين نام از هاروكي موراكامي ساخته شده است. اين داستان نوامبر 1992 در نشريه نيويوركر منتشر شده بود و پس از حدو 25 سال فيلمساز كره‌اي آن را دستمايه ساختن فيلمي با مايه‌هاي خشم و ضعف جوانان در دنياي امروزي قرار داده است.

چهارستاره‌ترین فیلم تاریخ کن | رکوردشکنی «سوختن» در جدول منتقدان اسکرین

شوراي فيلم كره «سوختن» را از ميان 10 گزينه نهايي براي حضور در اسكار 2019 برگزيد كه از ميان آنها مي‌توان به «قلعه»، «جاسوسي كه به شمال رفت» و «1987» اشاره كرد. نماينده كره‌جنوبي در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان اسكار در جشنواره كن امسال در جدول منتقدان اسكرين نمره 3.8 از چهار گرفت و ركورد 3.7 «توني اردمان» را شكست؛ فيلمي كه نامزد اسكار شد و رقابت را به «فروشنده» اصغر فرهادي باخت.

«سوختن» در كن 2018 جايزه فيپرشي (برگزيده منتقدان بين‌المللي) را برد و در بخش فني هم يك جايزه براي مديريت هنري به دست آورد. اين فيلم همزمان با كن در كره‌جنوبي به نمايش عمومي درآمد و قرار است 26 اكتبر در نيويورك و دوم نوامبر در لس‌آنجلس روي پرده برود. ضمن اينكه در جشنواره‌هاي تورنتو، ونكوور و نيويورك هم نمايش داشته باشد.

«سوختن» سومين فيلم كارنامه چانگ-دونگ 64 ساله پس از «آفتاب پنهان» در 2007 و «واحه» در 2002 است كه به نمايندگي از كره راهي اسكار مي‌شود. كره‌جنوبي از سال 2000 بخت خود را براي بردن اسكار مي‌آزمايد اما هنوز يك نامزدي يا حضور در فهرست نامزدهايي ابتدايي هم دشت نكرده است.

کد خبر 415684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha