همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روابط همه جانبه ایران و چین در ابعاد مختلف اظهار داشت: روابط دفاعی در راس همکاری های دو کشور است.

امیر حاتمی

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» که به دعوت همتای چینی خود و به منظور توسعه همکاری های نظامی و اقتصادی به چین سفر کرده است روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در پکن تصریح کرد: در این سفر به دعوت وزیر دفاع جمهوری خلق چین ، علاوه بر وزیر دفاع با معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین که عالی رتبه ترین مقام تصمیم گیر نظامی در چین است ملاقات های خوبی انجام شد.

وی تاکید کرد که در این دیدارها بر روابط دو جانبه و مسایل مهم منطقه ای و بین المللی از جمله نقض مکرر قوانین، اصول و هنجارهای بین المللی از سوی آمریکا که همه جهان در مورد آن نگران است صحبت شد.

امیر حاتمی افزود: چین و ایران نسبت به شرایط منطقه به ویژه بحران آفرینی هایی آمریکا در جنوب شرق و غرب آسیا نگران هستند و در این سفر با یکدیگر هماهنگی های لازم را انجام دادند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بحث اصلی سفر راجع به موافقت نامه ای بود که در سال 95 میان وزرای دفاع دو کشور به امضا رسیده بود.

وی اظهار داشت: در این سفر موافقت نامه را مرور کردیم بخش های از آن به خوبی در حال اجرا است ولی بخش هایی هم با کندی مواجه است که هماهنگی های لازم برای پیگیری آن صورت گرفت.

امیر حاتمی اظهار امیدواری کرد بعد از این سفر حرکت خوبی در همه ابعاد و جوانب پیش بینی شده در موافقت نامه صورت گیرد.

وی یادآور شد: اعضای هیات همراه هم همزمان با ملاقات من با وزیر و مسئولین عالی رتبه نظامی، با مسئولان و همتایان خودشان دیدارهایی انجام دادند و در این نشست ها هم هماهنگی های بسیار مناسب و خوبی انجام شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: در این سفر دو بازدید از مراکز نظامی و صنعتی انجام و نکات و تجربیات خوبی برای استفاده هر دو طرف رد و بدل شد.

حاتمی با اشاره به روابط تاریخی، اهداف، منافع و تهدیدات مشترک دو کشور اظهار داشت: این اشتراکات می تواند مبنای توسعه روابط دو کشور باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود: روابط دفاعی دیرینه ای از ابتدای انقلاب با چین داشتیم و در ابعاد مختلف نظامی، فنی و صنعتی این روابط اکنون نیز ادامه دارد.

امیر حاتمی که به دعوت همتای چینی خود و به منظور توسعه همکاری های اقتصادی در راس یک هیات بلندپایه دفاعی به چین سفر کرده است پنجشنبه شب به وقت محلی وارد پکن شد.

دیدار با وزیر دفاع چین، دیدار با معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین، بازدید از دو واحد صنعتی و نظامی از جمله برنامه های وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در سفر به چین بود.

کد خبر 415750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha