۴ تبهکار که با همدستی یکدیگر مرد طلافروشی را ربوده و چند کیلو جواهرات از او سرقت کرده بودند با رأی قضات دادگاه به تحمل ۱۰۰ سال حبس محکوم شدند.

حوادث دادگاه

به گزارش همشهری، چندی قبل مرد طلافروشی که اهل سنندج است نزد مأموران پلیس آگاهی تهران رفت و مدعی شد وقتی برای فروش مقدار زیادی طلا به تهران آمده بوده 4نفر با تهدید او را ربوده و جواهراتش را دزدیده‌اند. او گفت: من در شهرمان طلافروشی دارم و هر از گاهی مقداری طلا برای فروش به بازار تهران می‌آورم.

این بار هم همراه با یک کیف که داخلش 4کیلو و نیم طلا و 20هزار دلار بود به تهران آمدم تا در بازار بفروشم؛ اما همین که به تهران رسیدم 4نفر با چاقو و قمه به سویم حمله کردند و با تهدید موفق شدند من را سوار خودروی‌شان کنند و بعد از سرقت کیفم، من را در حوالی کرج رها کردند.

با آغاز تحقیقات مأموران توانستند یکی از سارقان را که جوان سابقه‌داری بود دستگیر کنند. او با اعتراف به‌دست داشتن در سرقت از طلافروش سنندجی 3همدست دیگرش را به پلیس معرفی کرد و به این ترتیب آنها دستگیر شدند. دستگیرشدگان مدعی بودند نقشه این سرقت را پسر جوانی که ساکن سنندج است طراحی کرده اما مأموران نتوانستند او را پیدا کنند. در این شرایط متهمان در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.

در جلسه محاکمه، متهم اصلی ادعا کرد: بعد از سرقت همه طلاها را به جوان سنندجی دادیم و در ازای آن پول گرفتیم. البته من قبل از تحویل دادن طلاها چند مشت از آن را توی جیبم ریختم. 3متهم دیگر نیز دست داشتن در این سرقت را گردن گرفتند و در این شرایط قضات دادگاه وارد شور شدند و هر 4متهم را گناهکار تشخیص دادند. براساس رأی دادگاه هر یک از متهمان به اتهام آدم‌ربایی به تحمل 15سال زندان و به اتهام آزار و شکنجه مرد طلافروش به 10سال زندان و 74ضربه شلاق محکوم شدند.

کد خبر 415794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha