همشهری آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (یکشنبه) در شانزدهمین مراسم مشترک دانش‌آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، لباس ارتش را لباسی مبارک و افتخارآفرین نامیدند و با اشاره به سیاست‌های شرارت‌بار استکبار برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه، تأکید کردند: جمهوری اسلامی و ملت ایران با ایستادگی در مقابل آمریکا ثابت کرده است اگر ملتی از اخم و تشر زورگویان نترسد و به توانایی‌های خود اعتماد و اتکا کند، ابرقدرت‌ها را به عقب‌نشینی و شکست می‌کشاند.

حضور و سخنرانی فرمانده کل قوا در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر

در ابتدای این مراسم که در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) در نوشهر برگزار شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور بر مزار شهیدان گمنام و قرائت فاتحه، به شهیدان سرافراز انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کردند.

رهبر معظم انقلاب سپس از یگان‌های مستقر در میدان سان دیدند.

فرمانده کل قوا در این مراسم، حضور هزاران جوان رشید و مؤمن در دانشگاه‌های ارتش را موجب امیدواری بیشتر هر انسان خردمند به آینده‌ی ایران خواندند و افزودند: بار سنگین آینده‌ی روشن میهن عزیزمان بر دوش جوانان است و جوانان غیور ارتشی، یکی از بخش‌های مهم و حساس این مسئولیت را بر عهده دارند.

ایشان ملت ایران را پرچم‌دار آزادگی و عدالت در جهان برشمردند و افزودند: نیروهای مسلح از چنین ملتی و چنین کشوری دفاع می‌کنند که باید این افتخار بزرگ را با همه‌ی وجود و با انگیزه‌های عمیق دینی و ملی ادامه دهند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مردمان بسیاری که در کشورهای مختلف دوستدار عدالتند اما راهی برای ابراز عدالت‌خواهی و آزادی از چنگ استکبار ندارند، افزودند: در چنین دنیایی، جمهوری اسلامی و ملت ایران با زبان رسا و بدون هیچ پنهان‌کاری، ایستادگی خود را در مقابل ظلم و استکبار ابراز می‌کند و همین مسئله علت اصلی دشمنی ظالمان جهانی با ملت بزرگ ایران است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ناامنی و بی‌ثباتی در مناطق مختلف جهان به‌ویژه منطقه‌ی غرب آسیا، افزودند: استکبار و در رأس آن آمریکای ظالم و ستمگر، منافع خود را در گرو ایجاد جنگ‌های خانگی، افزایش و توسعه‌ی فجیع فعالیت‌های تروریستی و درگیری‌های منطقه‌ای می‌بینند و متأسفانه برخی کشورهای منطقه به آن‌ها کمک می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی جلوگیری از سر بلند کردن یک قدرت اسلامی در منطقه را هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی خواندند و افزودند: آن‌ها می‌دانند که پیام جذاب اسلام، دفاع از مستضعفین و محرومین است، بنابراین از شکل‌گیری قدرتی بر مبنای اسلام بیمناکند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایستادگی مقتدرانه‌ی جمهوری اسلامی در مقابل استکبار را موجب شکست عمده‌ی اهداف ظالمان جهانی در منطقه برشمردند و خاطرنشان کردند: تحلیلگران سیاسی و هوشمندان عالَم از اینکه ایران با اتکا به خداوند و تکیه بر قدرت ملی، قدرت‌های جهانی را در منطقه ناکام گذاشته است، شگفت‌زده‌اند و به این واقعیت اذعان می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، تهدید و اخم و تشر و قدرت‌نمایی در حرف و سخن را روش عمده‌ی قدرت‌های ستمگر برای ترساندن ملت‌ها خواندند و تأکید کردند: اگر ملتی از این روش‌ها نهراسید و با شجاعت و اعتماد و اطمینان به توانایی‌های خود در راه حق و عدالت حرکت کرد، ابرقدرت‌ها را وادار به عقب‌نشینی و شکست می‌کند.

ایشان جمهوری اسلامی را نمونه‌ای روشن از این واقعیت دانستند و خاطرنشان کردند: ۴۰ سال است ایران آماج خرابکاری‌های آمریکا و همدستانش قرار دارد اما اکنون از نهالی کوچک به درختی برومند و پُرثمر تبدیل شده و با وجود اکراه شدید و اقدامات فراوان مستکبران، دل‌های ملت‌ها را به پیام انقلاب جذب و جلب کرده و توطئه‌های آمریکا را در منطقه به شکست کشانده است.

رهبر انقلاب اسلامی، سوریه، عراق و لبنان را نمونه‌هایی از شکست توطئه‌های آمریکا در منطقه خواندند و افزودند: این‌ها نشانه‌هایی از قدرت پروردگار و صدق وعده‌های الهی است که می‌فرماید اگر خدا را یاری کنید، خدا شما را نصرت می‌دهد و ثابت‌قدم می‌دارد.

فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنانشان، نیروهای مسلح را به افزایش روزافزون ابتکارات، آمادگی‌ها و توانایی‌ها در میدان‌های علمی، سازمانی، رزمی و پیشرفت‌های گوناگون توصیه کردند و افزودند: بر اساس آیه‌ی شریفه‌ی قرآن، هرچه می‌توانید بر قدرت خود بیفزایید که اقتدار شما دشمن را می‌ترساند و به عقب‌نشینی وا می‌دارد.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان همه‌ی مردم به‌ویژه جوانان را به مراقبت و جلوگیری از تأثیرگذاری وسوسه‌های دشمن در فضای عمومی زندگی توصیه کردند و افزودند: اجازه ندهید نفوذ دشمن در صفوف یکپارچه‌ی جوانان مؤمن اختلال ایجاد کند.

رهبر انقلاب تلاش‌های دشمنان در فضای مجازی و دیگر عرصه‌ها را مأیوسانه خواندند و افزودند: با وجود این، دشمن به‌شدت در زمینه‌های مختلف فعال است که باید با هوشیاری، وحدت و تکیه بر خداوند، در مقابل او ایستاد.

در این مراسم، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده‌ی ارتش، به پاس خدمات شایسته و صیانت از مرزهای آبی کشور در مدت تصدی فرماندهی نیروی دریایی ارتش، به دریافت نشان درجه یک فتح از دست فرمانده معظم کل قوا مفتخر شد.

در این مراسم، فرماندهان، استادان و دانش‌آموختگان نمونه‌ی ارتش، جوایز خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دریافت کردند و نمایندگان دانشجویان و دانش‌آموختگان نیز درجه و سردوشی دریافت کردند.

سپس گوشه‌هایی از آمادگی عملیاتی دانشجویان ارتش به نمایش درآمد و یگان‌های حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.

همچنین در این مراسم امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش ضمن خیرمقدم، تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی، همراه و هم‌افزا با دیگر نیروهای مسلح، در خط مقدم دفاع از عزت و شرافت ملت ایران قرار دارد.

ناخدا یکم کریم مصدری فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نیز از فعالیت‌های دانشگاه‌های افسری ارتش گزارشی داد.

آخرین مرحله از شانزدهمین مراسم مشترک دانش‌آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش به تمرین دریایی دانشجویی در حضور فرمانده کل قوا اختصاص داشت. در این تمرین هشت مرحله‌ای در ساحل نوشهر، دانشجویان سال‌های دوم، سوم و چهارم گوشه‌هایی از آمادگی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

در ادامه‌ی این مراسم، در ارتباطی تصویری با ناوگروه ۵۶ مستقر در خلیج عدن، ناخدا دوم عرشه و ستاد ناصر رزاقی از اقدامات این ناوگروه، ایجاد فضای امن برای تردد کشتی‌ها در آب‌های آزاد منطقه گزارش داد.

فرمانده کل قوا نیز با تقدیر و آرزوی توفیق بیشتر برای نیروهای مسلح ایران، تأکید کردند: شما قادرید دریاهای اطراف ایرانِ عزیز ما را با هوشمندی و شجاعت به امنیت کامل برسانید.

کد خبر 415867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha