دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیین رونمایی رمان «تیراندازی در باک‌هد» نوشته ناهید کبیری در حضور اهالی هنر و فرهنگ به بازگویی ارزش‌های ادبیات و مواجهه آن با ویژگی‌های امروز همراه شد.

تیراندازی در باک هد ناهید کبیری

به گزارش هنرآنلاين، در این مراسم امیرحسن چهل‌تن، نویسنده و منتقد ایرانی در موسسه هنري سكو گفت: «خانم کبیری هنرمندي پرکار است و کتاب‌های زیادی از او منتشر شده که از این بابت به او تبریک می‌گویم.» چهلتن سپس داستان عاشقانه «تیراندازی در باک‌هد» را برای حاضران تعریف کرد؛ با این حال در انتهای برنامه تعداد 60 نسخه موجود به فروش رسید و کتاب‌های بیشتر از سوی علاقه‌مندان به موسسه سکو سفارش داده شد.

در ادامه دکتر هنگامه آشوری مقاله‌ای درباره رمان خواند و در بخشی از سخنانش گفت: «من متعلق به نسلی هستم که معتقد بودند جریان رمان را باید تاریخ و جریان‌های اجتماعی تعیین کند نه روانشناسی و بحران‌های خصوصی. در این رهگذر نسل من متوجه شد حقیقت تاریخ ممکن است حقیقت آثار ادبی را زير سايه بگيرد. شغل اول نویسنده داشتن عقیده نیست بلکه گفتن حقیقت و امتناع از همدستی در دروغ است. زیرا کار نویسنده در بسیاری از مواقع تجویز است نه توصيف.»

اين منتقد ادبي افزود: «اینها را گفتم تا توضیح دهم «تیراندازی در باک‌هد» دارای آزادی مطلوب من است. داستان ساده به نظر می‌رسد و درباره احساس‌ها و عواطف درونی یک زن است اما ماهیت آن خلق دوباره تجربه‌هاست. داستان با روانی و صراحت قلم آغاز و آنچه باعث می‌شود در ذهن خواننده باقی بماند، صراحت بیان و شفافیت‌ها نیست، بلکه ساختار پیوسته و غنای مضمونی است. زمان عنصر مهم داستان است و اين كتاب از با اصطلاحاتی که نشانی از زمان دارد، آغاز می‌شود.»

در ادامه مراسم، کبیری تکه‌هایی از رمان خود را با همراهی گروه موسیقی برای مخاطبان خواند. سپس گروه موسیقی فلامنکو به اجرای برنامه پرداخت که یکی از آنها موسیقی ساخته‌شده برای یکی از اشعار کبیری بود. نویسنده رمان «تیراندازی در باک هد» هم نسخه‌هايي از اين كتاب خود را برای علاقه‌مندان امضا کرد.

کد خبر 415967

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha