همشهری آنلاین: قیمت نفت در شروع معاملات هفتگی بازار با رشد نکردن فعالیت‌های حفاری آمریکا و نزدیک شدن به موعد تحریم‌های آمریکا علیه ایران بالا رفت.

مهر به نقل از رویترز نوشت: روز دوشنبه نوزدهم شهريورماه، با رشد نکردن فعالیت‌های حفاری آمریکا و نزدیک شدن به موعد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قیمت‌های نفت در ابتدای معاملات این هفته بالا رفت.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، در ساعت ۱۲:۲۰ به وقت تهران، به ۶۸.۲۳ دلار رسید که ۴۸ سنت یا ۰.۷ درصد نسبت به قیمت بسته شده روز جمعه، افزایش یافته بود.

پیش‌خرید هر بشکه نفت خام از شاخص جهانی نفت، برنت، با ۶۴ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش به ۷۷.۴۶ دلار رسید.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز آمریکا روز جمعه اعلام کرد که هفته گذشته شرکت‌های حفاری ۲ حلقه چاه از چاه‌های نفت تحت حفاری خود را بستند تا تعداد کل چاه‌های تحت حفاری در آمریکا به ۸۶۰ حلقه برسد.

تعداد چاه‌های نفت آمریکا که با افت قیمت‌های جهانی نفت از سال ۲۰۱۴ تحت کاهش شدید قرار داشت از سال ۲۰۱۶ روند بهبود خود را آغاز کرد، اما از ماه می امسال دیگر با افزایش قابل‌توجهی در تعداد این چاه‌ها روبرو نشدیم.

در خارج از ایالات متحده، تحریم‌های آمریکا بر علیه صادرات نفت ایران، که از ماه نوامبر آغاز خواهد شد، بر بالا بردن قیمت‌ها موثر است.

شرکت مشاور انرژی اف‌جی‌ای می‌گوید: برخی کشورها مانند ژاپن و کره جنوبی همین حالا هم واردات نفت خود از ایران را قطع کرده‌اند.

این شرکت در ادامه نوشته است: دولت‌ها می‌توانند سرسختانه صحبت کنند و بگویند در مقابل سیاست‌های ترامپ خواهند ایستاد یا برای دریافت معافیت از تحریم‌ها فشار می‌آورند، اما بیشتر شرکت‌هایی که ما با آنها گفتگو کردیم، می‌گویند ریسک نخواهند کرد.

این مشاور در ادامه یادداشت خود به مشتریان، می‌نویسد: جریمه‌های مالی آمریکا و عدم بیمه کشتی‌رانی، همه را می‌ترساند.

کد خبر 415976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha