همشهری آنلاین: مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ما در دفاع مقدس ۵۰۰ هزار شهید، جانباز و اسیر دادیم و پیروز شدیم اما ارزشش را داشت چرا که ۸ سال دفاع مقدس تضمین کننده امنیت ۸۰ ساله برای ایران بود.

سید یحیی صفوی

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی روز دوشنبه در دومین همایش نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس با بیان اینکه ظرفیت تهدید دشمن در دفاع مقدس بالاتر از توان نیروهای مسلح بود، گفت: این ظرفیت آن قدر بالا بود که علاوه بر نیروهای ارتش و سپاه که موظف به دفاع از کشور بودند 2 میلیون نیروی داوطلب به جبهه اعزام شدند.

وی گفت: در دوران سراسر حماسه و ایثار هشت سال دفاع مقدس و در لبیک به فراخوان حضرت امام خمینی(ره) فقط در یک مرحله اعزام نیرو به جبهه های حق علیه باطل در قالب سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) 100هزار نفر برای دفاع از این مرز و بوم به جبهه اعزام شدند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: ما در دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم البته این پیروزی با وجود بیش از ۵۰۰ هزار شهید و جانباز و اسیر، برای ما خیلی گران تمام شد.

سرلشکر صفوی با اشاره به آمار بیش از ۲۰۰ هزار شهید، بیش از ۳۰۰ هزار جانباز و مجروح و بیش از ۴۰ هزار اسیر در دوران دفاع مقدس برای ملت ایران، گفت: پیروزی در دفاع مقدس برای ما گران تمام شد اما ارزشش را داشت چرا که ۸ سال دفاع مقدس تضمین کننده امنیت ۸۰ ساله برای ایران بود.

وی توضیح داد: قبل از آغاز دفاع مقدس کومله و دموکرات خائن جوانان ما را می‌گرفتند و به زندان‌های حزب بعث عراق می‌بردند و به همین دلیل، برخی از اسرای ما به جای ۸ سال اسارت، سابقه ۹ سال اسارت دارند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: همچنانکه دشمنان امروز شاهد هستند، اگر به کشور تعرض و حمله ای صورت گیرد همچون علف های هرزه شکسته و نابودشان می کنیم و حتی تا آن سوی مرزها و دریاها آنها را تعقیب کرده و حقوق خود را بازپس می گیریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی فعلی کشور، حضور مردم و مشارکت آنان برای پیروزی نیاز است افزود: دولت نیز باید با مدیریت جهادی و صبر و مقاومت تلاش کند تا در این جنگ اقتصادی پیروز شویم.

سرلشکر صفوی محتکران، اختلاس گران، رشوه گیران را ضد انقلاب معرفی و تاکید کرد: ننگ و نفرین بر همه کسانی که در این شرایط کشور به این اقدامات ادامه داده و به کشور خیانت می کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا از همگان برای کمک به دولت در شرایط فعلی دعوت کرد و گفت: باید همگی به دولت برای برون رفت از این شرایط کمک کنیم و ذکر این نکته ضروری است که دولت هم در حال حاضر از نیروهای جهادی انقلابی و جوانان کارآمدی بهره مند است.

دومین همایش نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس دفاع مقدس با حضور پیشکسوتان دوران هشت سال حماسه و ایثار، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

کد خبر 415995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha