همشهری آنلاین: برخی از شهرهای هند با بالارفتن قیمت بنزین و گازوئیل در هند شاهد اعتراضات گسترده مردم بود.

اعتراضات گسترده در هند در اعتراض به افزایش قیمت سوخت

به گزارش روزنامه استریت تایمز، موج اعتراضات مردمی هند به اندازه ای وخیم گزارش شده که باعث بسته شدن مراکز تجاری، دفاتر دولتی و مدارس شده است. در برخی از شهرها معترضین با ایجاد موانع باعث جلوگیری حرکت خودروها در جاده و قطار در ریل شده است.

طبق تصاویر منتشر شده توسط تلویزیون هند، اعتراضات در برخی از شهرها به خشونت کشیده شده و بسیاری از مسیرها توسط لاستیک های آتش زده مسدود شده اند. به گفته منابع خبری، شهر پتنا مرکز ایالت بیهار و شهر مودی مرکز ایالت گجرات از جمله شهرهایی هستند که خشونت در آنها بسیار بالاگرفته و معترضین بسیاری از خودروهای عمومی را به آتش کشیده اند.

مالیات بنزین و گازوئیل که بیش از یک سوم از قیمت سوخت را تشکیل می دهد، یکی از بزرگترین منابع درآمدی دولت و یکی از مهمترین مسائل مهم برای رای دهندگان است.

دولت های گذشته معمولا هر زمان که قیمت بین المللی نفت با افزایش روبرو میشد مالیات ها را کاهش می دادند، اما دولت نارندا مودی تا کنون اقدامات ناچیزی در کاهش قیمت مالیات قیمت سوخت انجام داده است.

حزب اصلی مخالف حزب کنگره در صفحه توییتر گفت، دولت نارندا مودی با افزایش مالیات سوخت در حال سرقت از مردم هند است. وی از طریق عکسی گرافیکی نشان داد که چطور قیمت اقلام اولیه مردم روز به روز در حال افزایش قیمت هستند.

کد خبر 416007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha