همشهری آنلاین: هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت با هدف یافتن استعدادهای جوان و هنرمندان متخصص اعلام شد.

به گزارش ایسنا، رحیم آبنوش جانشین جامعه ایمانی مشعر در نشست تشریح هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت در موسسه روایت فتح توضیح داد: در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی به سر می‌بریم و اکنون این سعادت را داریم که هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت را برگزار کنیم. برای این رویداد از هیأت‌های حسینی سراسر کشور دعوت کرده‌ایم و هدف ما یافتن استعدادهای متعهد و پاک، همچنین همراهی هنرمندان متخصص است.

وی ادامه داد: در شش دوره گذشته خلأ‌ها را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم و به نتیجه رسیده‌ایم که باید به صورت تخصصی به آموزش هنرمندان جوان و استعدادهای تازه بپردازیم. از آنجایی که آثار برگزیده در قالب کتاب چاپ می‌شود و در سایت هیأت نگار به ثبت می‌رسد می‌توانم اعلام کنم که این آثار برای تاریخ و آیندگان ماندگار خواهد شد. یکی از ضعف‌هایی که ما داریم حضور نداشتن بانوان در بخش هنر اسلامی است. برای همین دوره‌های آموزشی نیز برای بانوان در این زمینه برگزار کرده‌ایم.

آبنوش توضیح داد: فراخوان دریافت آثار از امروز اول محرم آغاز شده است و تا روز ۱۶ آذر سال جاری که برابر با ایام رحلت پیامبر (ص) است، ادامه خواهد داشت. پس از آن آثار مورد داوری قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: تاکنون ۱۱ جلد کتاب در زمینه آثار برگزیده منتشر شده است که مجموع آثار تا دوره ۵۹ جلد، دوره ششم دو جلد عکس و پوستر و یک جلد عکس‌های قدیمی و کهن هستند. ما از هر سازمان یا نهاد فرهنگی آبرومند که بخواهد در زمینه چاپ کتاب به ما کمک کند استقبال خواهیم کرد.

آبنوش گفت: اگر آثاری دارای ملاحظات خاصی باشد آن‌ها از چرخه داوری خارج خواهند شد اما در آرشیو ما قرار خواهند گرفت و این آثار بازنشر داده نخواهند شد. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در حوزه عکس به آدرس photo.۱۵۴۲.org و در حوزه پوستر نیز به آدرس poster.۱۵۴۲.org ارسال کنند.

در ادامه این نشست مسعود نجابتی دبیر علمی سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت گفت: از آنجایی که آثار مرتبط با این جشنواره دارای سفارش دهنده هستند می‌توانیم اعلام کنیم که کارهای گرافیکی و عکس واقعی خواهند بود چرا که این آثار در سطح شهر یا هیأت یا مجالس مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از این آثار ممکن است به دلیل تخصصی بودن در ارتباط گیری با توده مردم موفق نباشد اما از حیث تخصصی بودن‌شان قابل ارزیابی و ارزش‌گذاری هستند.

وی خاطر نشان کرد: این سوگواره هنری واقعی‌ترین نوع گرافیک هنری است و بعد از گرافیک اقتصادی بیشترین ارتباط را با مردم برقرار خواهد کرد.

عضو هیات داوران سوگواره عاشورایی عکس و پوستر هیأت خاطرنشان کرد: ما قضاوت آثار را به صورت تخصصی کرده‌ایم و برای هر بخش جداگانه داورانی را در نظر گرفته‌ایم چرا که می‌خواهیم نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف هنرمندان را برطرف کنیم. عامل دیگر ما برای این گونه از داوری آن است که هنرمندان را به کار گروهی سوق دهیم. به موازات این سوگواره کارگاه‌های آموزشی برای هنرمندان جوان در نظر گرفته شده است و جامعه ایمانی مشعر به خوبی توانسته است به مبانی و اصول اولیه گرافیک و پس از آن ترکیب‌بندی و سایر اجزای مورد نیاز در طراحی پوستر بپردازند.

کد خبر 416118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha