سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه سال پس از بردن اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان، لاسلو نمش با «غروب» بار دیگر به نمایندگی از مجارستان راهی رقابت اسکار می‌شود.

فیلم مجارستانی غروب

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، «غروب» به تازگي در بخش مسابقه جشنواره ونيز به نمايش درآمد و برنده جايزه فيپرشي بهترين فيلم از نگاه منتقدان جهاني شد. داستان فيلم در آستانه آغاز جنگ جهاني اول در بوداپست مي‌گذرد و درباره دختري جوان و يتيم است كه براي يافتن شغل وارد شهر مي‌شود. نمش 41 ساله در 2016 با «پسر شائول» با داستاني درباره جنگ جهاني دوم اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان را برد.

«سوبيبور» هم با داستاني درباره جنگ جهاني دوم به نمايندگي از روسيه در نود و يكمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار شركت مي‌كند. داستان نخستين تجربه كارگرداني كنستانتين خابنسكي واقعي و درباره شورش و فرار زندانيان در يكي از اردوگاه‌هاي جنگي آلمان نازي در لهستان است كه 250 هزار نفر در آن كشته شدند.

«سوبيبور» بيست و ششمين فيلم روسيه پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي است كه به اسكار مي‌رود. اين كشور در 1994 با «سوخته از آفتاب» نيكيتا ميخالكف برنده اسكار شد و شش بار ديگر در فهرست نامزدهاي نهايي بهترين فيلم خارجي‌زبان حضور داشت كه آخرين آن در 2017 با «بي‌عشق» آندري زوياگينتسف بود.

کد خبر 416120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha