همشهری آنلاین: سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به این خبر که شفاف‌سازی رای نمایندگان می‌تواند در تایید صلاحیت‌های آتی آنها تاثیر داشته باشد گفت: این‌ شورا هیچ‌گاه نمایند‌ای را به‌خاطر رأیی یا اظهارنظرشان، ردصلاحیت نکرده است.

کدخدایی

عباسعلی کدخدایی به ایرناپلاس گفت: این حرفی که برخی می‌گویند دلیل مخالفت با طرح شفاف‌سازی آرای نمایندگان، ترس آنان از شورای نگهبان به‌هنگام بررسی صلاحیت‌هاست، حرف بی‌ربطی است.

او تأکید کرد: شورای نگهبان، نمایندگان مجلس را هیچ‌گاه به‌دلیل آرا و نظرشان رد صلاحیت نکرده است.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اخیراً در یادداشتی درباره علت مخالفت بهارستان‌نشینان با طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: من با شفافیت حضور و غیاب‌ها و سفرهای نمایندگان و مانند این‌ها موافقم، اما با شفافیت آرای آن‌ها موافق نیستم، زیرا جامعه امروز ما هنوز رشد لازم را در این زمینه پیدا نکرده است. اگر آرای نمایندگان به طرح‌ها و لوایح اعلام عمومی شود، نماینده در حوزه انتخابیه خود مورد آزار و اذیت گروه‌های فشار قرار می‌گیرد، یا به‌موجب نظارت استصوابی حق او در انتخابات بعدی ضایع می‌شود. به همین جهت، ممکن است در محذور واقع شود و رای واقعی خود را اعمال نکند، در حالی که نماینده باید در ابراز رای خود آزاد باشد. لذا این‌جانب این طرح را امضا نکردم و به فوریت آن‌ هم رای ندادم.

کد خبر 416145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha