همشهری آنلاین: بزرگ‌ترین رزمایش روسیه از سال ۱۹۸۱ به این سو ۲۰ شهریور آغاز شد که طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، صد‌ها هزار سرباز، ده‌ها هزار تانک و شمار زیادی هواپیمای جنگنده و ناو جنگی در این رزمایش شرکت دارند.

به گزارش دويچه وله، روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور (۱۱ سپتامبر) رزمایش بزرگ روسیه تحت عنوان "ووستوک ۲۰۱۸" در شرق سیبری شروع شد.

این بزرگ‌ترین مانور نظامی است که روسیه از دوران جنگ سرد به این سو انجام می‌دهد. برگزاری آخرین رزمایش این کشور در کم‌وکیف و ابعادی مشابه به سال ۱۹۸۱ میلادی برمی‌گردد.روسیه

بزرگترین رزمایش نظامی در تاریخ معاصر روسیه با نام " واستوک 2018" در دالنی واستوک روسیه آغاز شد.

اسپوتنیک نيز با انتشار گزارشي در اين خصوص به نقل از دپارتمان اطلاعات و ارتباطات وزارت دفاع روسیه اعلام كرد: رزمایش از تاریخ 11 تا 17 سپتامبر با مدیریت وزیر دفاع سرگی شایگو کار خود را آغاز می کند. این بزرگترین رزمایش طی 37 سال اخیر است.

تقریبا 30 هزار گردان نظامی شرقی و مرکزی، نیروهای ناوگان شمالی، ترکیبی از ناوگان هوایی و زمینی، ناوگان حمل و نقلی نیروی هوایی شرکت دارند. ضمنا نظامیانی از چین و مغولستان نیز در آن حضور خواهند داشت. بیش از 1000 هواپیما، بالگرد و پهپاد، تا 36 هزار ماشین زرهی ، 80 قایق و کشتی پشتیبان هم خواهند بود.

رزمایش های اصلی در میدان های نظامی شرقی، نیروی هوایی و ضد هوایی و همچنین در فضای آبی دریای آختسک و برینگ و خلیج های کرونوتسکی و آواچینسکی برگزار خواهد شد.

خبرگزاری آلمان هم به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داده که این رزمایش با شرکت و به‌کارگیری ۳۰۰ هزار خدمه نظامی، ۳۶ هزار فروند تانک و زره‌پوش، بیش از یک هزار هواپیمای جنگنده و نظامی، ۸۰ کشتی و ناو جنگی و همچنین شمار زیادی بالگرد و پهپاد انجام می‌گیرد.

ارتش‌های چین و مغولستان نیز در این رزمایش روسیه شرکت دارند. چین با ۳۲۰۰ سرباز و تعداد زیادی نفربر زرهی و هواپیما شرکت جسته و مغولستان هم شماری از واحدهای نظامی خود را برای حضور در تمرین‌های این رزمایش اعزام کرده است.

والری گراسیموف، رئیس ستاد فرماندهی ارتش روسیه تصریح کرد که این رزمایش علیه هیچ کشور دیگری صورت نمی‌گیرد. نظامیان روسیه بر خلاف مانور سال ۲۰۱۷ که در مرزهای غربی این کشور برگزار شده بود، این بار در شرق روسیه دست به رزمایش زده‌اند.

رزمایش سال ۲۰۱۷ نگرانی کشورهای واقع در مرز‌های غربی روسیه، از جمله کشورهای بالتیک، لهستان و اوکراین را برانگیخته بود.

رزمایش "ووستوک ۲۰۱۸" چند هفته پیش از برگزاری مانور گسترده پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو انجام می‌گیرد.

کشورهای عضو ناتو قرار است در بین روزهای۳ تا ۱۶ آبان (۲۵ اکتبر تا ۷ نوامبر) بزرگ‌ترین رزمایش خود از دوران جنگ سرد به این سو را انجام دهند. قرار است بیش از ۴۰ هزار سرباز از ۳۰ کشور عضو ناتو در نروژ دست به تمرین‌های نظامی مشترک بزنند.

کد خبر 416175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha