همشهری آنلاین: دبیرکل اتحادیه عرب با صدور اطلاعیه‌ای تصمیم آمریکا به تعطیلی دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن را یکی از حلقه‌های سیاست آمریکا برای نابودی فلسطین به شمار آورد.

دبیرکل اتحادیه عرب بسته شدن دفتر ساف را در واشنگتن محکوم کرد

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از رای الیوم؛ دبیرکل اتحادیه عرب احمد ابوالغیط  اقدام واشنگتن را به تعطیلی دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین محکوم کرد.

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب امروز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای تصمیم آمریکا را برای تعطیل کردن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن محکوم کرد و آن را یکی از حلقه های سیاست آمریکا برای نابودی فلسطین به شمار آورد.

در این بیانیه آمده است: دولت فعلی آمریکا از زمانی که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و پس از آن سفارتخانه خود را به تل آویو منتقل کرد نشان داد که به صورت کامل از اسرائیل جانبداری می کند. اقدامات اخیر نظیر قطع کمک به آژانس امداد رسانی و اشتغال آوارگان فلسطینی[آنروا] و توقف کمک به فلسطینی ها همگی در چارچوب به زانو درآوردن فلسطینی ها است. انتقادات از فلسطینی ها و متهم کردن آنها به لجبازی و رد پیشنهادهای ارائه شده هیچ یک منطقی نیست زیرا هنوز هیچ پیشنهاد مشخص یا طرحی برای گفتگو ارائه نشده است.

موضوع فلسطین در صدر موضوعات گفتگوی وزرای امور خارجه کشورهای عربی در نشست بعدازظهر امروز سه شنبه در قاهره خواهد بود. به گفته محمود عفیفی سخنگوی اتحادیه عرب یک نشست به راههای پشتیبانی از آنروا اختصاص خواهد داشت.

  • تعطیلی دفتر ساف در واشنگتن با فشار رژیم صهیونیستی بود

همچنین حسام زُملُط رئیس نمایندگی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در واشنگتن گفت یک ماه به کارکنان این سازمان وقت داده شده است تا فعالیت های خود را در آمریکا متوقف کنند.

زملط روز سه شنبه گفت دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تعطیلی نمایندگی ساف باعث نمی شود فلسطینی ها دست از تلاش برای تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی بردارند.

جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا روز دوشنبه گفت به این علت که سازمان آزادیبخش فلسطین گام هایی در جهت مذاکره با اسرائیل بر نداشته است، تعطیل شد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطینی در ماه دسامبر و پس از آنکه آمریکا اعلام کرد قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناسد، روابط خود را با واشنگتن قطع کرد.

زملط بهار امسال و به عنوان بخشی از این بحران از سوی عباس به کشورش فرا خوانده شد.

رئیس نمایندگی سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن افزود «ما دولت آمریکا را از دست دادیم اما حقوق ملی خود را به دست آوردیم.»

کد خبر 416181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha