همشهری آنلاین: مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: توسعه گردشگری در گلمکان نیازمند ایجاد زیر ساختهای گردشگری است.

چناران

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی محمد طاهریان مقدم با اعلام این خبر افزود: شهر گلمکان از توابع بخش گلمکان شهرستان چناران به شمار می‌رود و یکی از زیبایی‌های شهر گلمکان دریاچه طبیعی چشمه سبز آن است که وسعت آن 15هکتار و با ارتفاع 2500 متری از سطح دریا می‌باشد و فاصله آن تا گلمکان 20 کیلومتر است.

وی افزود: گلمکان به دلیل واقع شدن در دامنه رشته کوه‌های بینالود و همچنین وجود محصولات باغی مانند گیلاس، آلبالو،گردو ،سیب و ...پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان چناران گفت: شهر گلمکان یکی از مناطق نمونه گردشگری شهرستان چناران است و همچنین تالاب چشمه سبز به عنوان تنها اثر قدیمی ثبت شده میراث طبیعی است.

محمد طاهریان مقدم در خصوص توسعه گردشگری گفت: احداث پارکها در اطراف گلمکان،بهسازی مسیر چشمه سبز گلمکان، ایجاد اقامتگاههای بوم گردی یا خانه مسافر، ایجاد بازارچه های صنایع دستی از اهم اقداماتی ست که باید توسط دستگاههای مربوطه انجام شود.

طاهریان مقدم افزود: تاکنون جلساتی با شهردار و اعضای شورای شهر گلمکان جهت رونق توسعه گردشگری برگزار شده است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد استقبال بیشتر گردشگران داخلی و خارجی از این منطقه باشم.

گفتنی است: شهرستان چناران دارای 120 اثر تاریخی شناسایی شده و 22 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است. هم چنین دارای بیش از 30 جاذبه گردشگری است و در زمینه بوم گردی نیز مجوزاولیه تاسیس 5 واحد بوم گردی صادر شده است.

کد خبر 416192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha