چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: محصولات اپل چهارشنبه ۱۲ سپتامبر(۲۱ شهریور) رونمایی می‌شوند. تیم کوک، مدیر عامل اپل روی صحنه می‌رود تا یکی از پربیننده‌ترین رویدادهای عرصه فن‌آوری را به نمایش بگذارد.

اپل

صفحه نمایش OLED آیفون ۹ که ۶.۱ اینچ قطر دارد رنگهایی غنی‌تر از پیش به کاربر ارائه می‌کند. این گوشی تازه توجه تحلیل‌گران حوزه فناوری و اقتصاد را بیش از دیگر محصولات اپل به خود مشغول کرده است.

انتظار می‌رود قیمت بزرگترین مدل آیفون‌های جدید در بازار آمریکا از مرز ۱۰۰۰ دلار بگذرد. افزایش بهای محصولات اپل بازار بورس ایالات متحده را از هم اینک تحت تأثیر قرار داده است.

کارشناسان وال استریت قیمتی بین ۱.۰۴۹ تا ۱.۰۹۹ دلار برای «آیفون ایکس پلاس» یا «آیفون مکس» نامیده شود پیش‌بینی کرده‌اند که اندکی با قیمت پایه آیفون ایکس یعنی ۹۹۹ دلار فاصله دارد. این درحالی است که کارشناسان حوزه فناوری قیمت پایه ۶۹۹ تا ۸۴۹ دلار را برای آیفون ۹ پیش‌بینی کرده‌اند.

حجم سرمایه اپل از مرز یک تریلیون دلار گذشته است و این شرکت در عین افزایش تقاضا برای محصولاتش ناگزیر است برای تثبیت میزان درآمد خود چاره‌اندیشی کند. یکی از راه‌های پیش رو تولید آیفون‌های گران‌تر است.

هال ادینز، اقتصاددان ارشد و مشاور شرکت سهامی اپل می‌گوید: «مسأله، حرکت دادن مردم به جلو است. هیچ برگ برنده واقعی‌ای در کار نیست.»

از سوی دیگر جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین سبب شده گمانه‌زنی درباره قیمت‌ مدل‌های بعدی تولیدات اپل دشوارتر شود.

اپل پیش از این اعلام کرده بود در صورتی که ناگزیر شود محصولات خود را در ایالات متحده تولید و مونتاژ کند قیمت این تولیدات تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

کد خبر 416292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha