همشهری آنلاین: پیدا شدن یک موش مرده در کاسه یک زن باردار چینی به کاهش ۱۲ درصدی ارزش سهام رستوران زنجیره‌ای شیابوشیابو انجامید.

موش در ظرف سوپ در چین

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، تصاوير بيرون آوردن جنازه يك موش پخته از كاسه سوپ زوج چيني در يكي از شعبه‌هاي رستوران زنجيره‌اي شيابوشيابو به سرعت در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست شد و حدود 190 ميليون دلار به اين شركت ضرر زد. اين ماجرا در استان شاندونگ چين رخ داد و خيلي زود خبر آن به چهار گوشه دنيا رسيد.

آقاي ما كه موش مرده در ظرف غذاي همسر باردارش پيدا شده بود، به رسانه‌هاي محلي گفت كه مديران رستوران به آنها پيشنهاد 730 دلاري (پنج هزار يوان) داده‌اند تا از شكايت چشم‌پوشي كنند اما «من نپذيرفتم و گفتم كه اول بايد خودمان را به يك بيمارستان برسانيم.» رستوران‌هاي عرضه‌كننده سوپ در چين پيش‌تر هم از گوشت فاسد و گنديده به جاي گوشت واقعي در غذاهاي خود استفاده كرده بودند و بدنام بودن آنها ريشه در گذشته دارد.

شركت شيابوشيابو سه روز پس از ماجراي موش مرده در يك بيانيه اعلام كرد در واكنش به پيدا شدن «يك شئي خارجي» در ظرف غذاي يكي از مشتريان، آن شعبه رستوران را تعطيل كرده و خيلي زود تحقيق درباره ماجرا را آغاز مي‌كند. قرار است پس از گفتگو با مشتريان و مديران رستوران، نتايج تحقيق در دسترس همگان و مقام‌هاي مسئول چين قرار بگيرد.

شيابوشيابو يكي از مشهورترين و محبوب‌ترين رستوران‌هاي زنجيره‌اي در چين است كه بيش از 750 شعبه در سراسر اين كشور دارد. سال گذشته، رستوران زنجيره‌اي هايديلائو (رقيب شيابو) در واكنش به اتهام وجود موش در آشپزخانه‌هاي خود روند تهيه غذا را به صورت زنده براي مردم در فضاي مجازي پخش كرد.

کد خبر 416350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha