مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از پالایش فهرست اطلاعات بیمه‌ای رانندگان و حذف افراد غیر راننده در این لیست خبر داد.

مرضيه حصري، مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اعلام وعده سازمان تامین اجتماعی برای فراهم کردن امکان دسترسی وزارت کشور به سامانه بیمه‌ای این سازمان گفت: این امر در راستا پالایش اطلاعات بیمه‌ای رانندگان است اما علی‌رغم وعده داده شده، هنوز این دسترسی فراهم نشده است.

مرضیه حصاری در گفت‌وگو با ایسنا، آخرین وضعیت بیمه رانندگان تاکسی و اتوبوس را تشریح کرد و گفت: به تامین اجتماعی پیشنهاد کردیم وظیفه حذف و اضافه رانندگانی که بیمه شده‌اند و کسانی که می‌خواهند بیمه شوند، بر عهده سازمان شهرداری‌ها باشد که پیش‌بینی می‌شود با این اقدام حدود ۲۰درصد از رانندگان پالایش شوند.

او با بیان این‌که در همین راستا سامانه‌ای تهیه شد که در آن مشخصات رانندگان به تفکیک شهر، راننده اصلی یا راننده کمکی در آن مشخص شدند، گفت: قرار است سامانه مذکور با سازمان تامین اجتماعی به تبادل اطلاعات بپردازد بنابراین از تامین اجتماعی درخواست کردیم این دسترسی را به سازمان شهرداری‌ها بدهد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: اگر این دسترسی برای اتحادیه تاکسیرانی فراهم شود، اطلاعات سامانه مذکور در سامانه بیمه تامین اجتماعی ثبت می‌شود ، البته سازمان تامین اجتماعی قول‌هایی در این زمینه داده اما هنوز این امکان فراهم نشده و دسترسی نداریم.

حصاری با اشاره به این‌که با این اقدام رانندگانی که در این شغل (رانندگی) فعالیتی ندارند اما در لیست بیمه‌ای اسامی آنها رد می‌شود، از این چرخه حذف خواهند شد، گفت: در صورت تحقق وعده داده شده، افرادی که محق دریافت بیمه تامین‌اجتماعی نیستند از پوشش خارج و رانندگان متقاضی جایگزین آنها می‌شوند.

او تاکید کرد: البته با پیگیری‌های وزیر و دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تداوم بیمه‌ افرادی که رانندگی شغل آنها هست، بیمه آنها تا پایان سال قطع نخواهد شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های ادامه داد: باوجود هماهنگی بین سازمان شهرداری‌ها و سازمان تامین اجتماعی در خصوص اصلاح فهرست رانندگان بیمه‌شده مورد تایید وزارت کشور، گزارشاتی مبنی بر پذیرش فهرست بیمه‌ای افرادی که شغل آنها رانندگی نیست در شعب تامین‌اجتماعی وجود دارد که می‌تواند باعث ضایع شدن حق بخشی از رانندگان واقعی شود.

حصاری تصریح کرد: امیدواریم سال آینده سقف اعتبار بیمه‌ای رانندگان افزایش یابد تا بتوانیم رانندگان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم و همچنین برای ناوگان باری مانند وانت بار و کامیون‌هایی که پروانه فعالیت از شهرداری دارند نیز چتر بیمه تامین‌اجتماعی را گسترش دهیم.

کد خبر 416428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha