همشهری آنلاین: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در شرایط تحریم، پنج بسته حمایتی و جبرانی در حوزه اشتغال در نظر گرفته شده که یک میلیارد دلار آن برای حمایت از تولید و اشتغال موجود اختصاص می‌یابد.

نوبخت

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت، در آیین امضای یادداشت تفاهم اشتغال در سازمان برنامه و بودجه افزود: برنامه جامع مقابله با تحریم از تیرماه امسال آماده شد و بر اساس آن، علاوه بر تنظیم برخی بازارها، بسته حمایتی و جبرانی دیده شده است.

وی افزود: البته هنوز این بسته‌های جبرانی و حمایتی به ریز تفسیر نشده‌اند و در آینده جزئیات آنها اعلام می‌شود.

معاون رئیس جمهوری از برگزاری مداوم جلسات همفکری با کارآفرینان، دانشگاهیان، مسئولان و اعضای تیم اقتصادی دولت برای مقابله با تحریم‌ها خبر داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یکی از بسته‌های حمایتی که نهایی شده حمایت از واحدهای تولیدی موجود و جلوگیری از ریزش نیروی کار فعلی است و برای این منظور یک میلیارد دلار به صورت نقد در اختیار داریم.

  • 711 هزار نفر بهار امسال وارد بازار کار شدند

نوبخت گفت: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده که به طور متوسط سالانه بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار نفر نیروی کار جدید وارد بازار کار شوند در حالی که اکنون سه میلیون و 200 هزار نفر بیکار در جامعه داریم.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی قرار است سالانه بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کنیم تا بتوانیم علاوه بر نیروی کار جدیدی که وارد بازار کار می‌شوند برای 200 هزار نفر نیز شغل ایجاد کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: با انواع اقدام‌ها همچون استمرار طرح‌های عمرانی، بهار امسال ۷۱۱ هزار نفر وارد بازار کار شدند.

نوبخت گفت: براساس گزارش رسمی خزانه داری کل کشور، در پنج ماهه نخست امسال 25 هزار میلیارد تومان بابت طرح‌های عمرانی پرداخت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار تا پنج برابر افزایش داشت و در نتیجه امسال بیش از ظرفیت پیش‌بینی شده وارد بازار کار شدند.

وی اظهارداشت: در تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال برای ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی برنامه‌ریزی کردیم و این برنامه‌ها در ۱۴ بسته منتشر شده است.

نوبخت درباره تامین اعتبار برنامه اشتغالزایی گفت: برای ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی، تصمیم بر این شد که ۲۰ درصد از اعتبارات طرح‌های عمرانی یعنی ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، ۱۲ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع بانکی برخوردار شویم.

به گزارش ایرنا، در این آیین، دو تفاهم‌نامه جداگانه با موضوع :ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در سال 1397" و "برنامه‌ افزایش اشتغال نیروی انسانی تحصیلکرده و متخصص" به امضای نوبخت و انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

هدف این تدوین و اجرای تفاهم‌نامه‌ها، افزایش مهارت و اشتغال‌پذیری جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی و تسهیل در جذب و به ‌کارگیری جوانان در بنگاه‌های اقتصادی است.

کد خبر 416477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha