همشهری آنلاین: مجله تایم در شماره جدید خود با چاپ تصویر چند معلم آمریکایی ؛ در گزارشی از وضعیت بغرنج اقتصادی و معیشتی آموزگاران مقاطع مختلف تحصیلی در آمریکا پرده برداشت .

 زندگی مشقت بار معلمان آمریکایی به روایت مجله تایم

به گزارش ایرنا ؛ تایم با چاپ تصویر یک آموزگار آمریکایی و زیر عنوان 'من یک معلم در آمریکا هستم' ؛ به نقل از 'هوپ براون' (Hope Brown)، 52 ساله، آموزگار درس تاریخ در دبیرستان 'وودفورد کانتی' ایالت کنتاکی آمریکا نوشت : او با داشتن 16 سال سابقه کار، مدرک کارشناسی ارشد ؛ دو شیفت کار و همچنین اهدا پلاسمای خون در قبال دریافت پول، با وضعیت بغرنج معیشتی در آمریکا دست و پنجه نرم می کند.

براون با تشریح وضعیت زندگی مشقت بار خود در جامعه آمریکا می گوید ؛ در هفته دوبار با اهدای خون مبلغ 60 دلار دریافت می کنم و تنها با این پول قادرم اندکی از هزینه سنگین قبض برق ماهانه خود را جبران کنم.

این آموزگار تاریخ به تایم گفت : حقوق معلمان آمریکایی در دهه 90 میلادی به مراتب بهتر از وضع امروز بود.

وی گفت: معلمان در آمریکا در سال گذشته در مقایسه با کارگران 18.7 درصد کمتر حقوق دریافت کرده اند و این موضوع مشکلات عدیده ای را برای جامعه معلمان آمریکا بوجود آورده است .

درهمین حال روزا جیمنز' (Rosa Jimenez) دبیر درس 'مطالعات اجتماعی' در لس آنجلس نیز در باره وضعیت وخیم دستمزد معلمان در آمریکا به تایم گفت: من با فرزندم در یک آپارتمان کوچک بر روی یک تخت با هم می خوابیم و با وجودی که تاکنون به دلیل نبود بودجه سه بار از کار معلق شده ام، ناگزیرم تا یکهزار دلار هزینه ماهانه را تامین کنم.

ناشوندا کوک (NaShonda Cooke) یک بانوی آموزگار آمریکایی که در مدرسه متوسطه در کارولینای شمالی تدریس می کند ؛ نیز با اذعان به وضعیت مشقت بار زندگی معلمی در آمریکا گفت : با 20 سال تجربه کاری ؛ هنوز قادر به تامین هزینه ماشین و یا اینکه برای درمان سردرد نزد پزشک بروم نیستم .

وی گفت: حقوق معلمی کفاف هزینه های سرسام آور زندگی در آمریکا را نمی دهد و نمی توانم برای آینده فرزندم پولی پس از انداز کنم.

تایم نوشت: بنابر اطلاعات وزارت آموزش آمریکا (DOE) هم اکنون حدود سه میلیون و 200هزار آموزگار تمام وقت در آمریکا از سطح مهد کودک تا دوره دبیرستان وخیم ترین وضعیت دریافتی را با توجه به میانگین درآمد و تورم بالا نسبت به سال 1990 میلادی تجربه می کنند.

تارنمای خبری «تایم» در ادامه نوشت: این مساله موجب اعتراض بسیاری از آموزگاران مدارس عمومی در آمریکا شده است و بسیاری از معلمان در شش ایالت این کشور از 'آریزونا' تا 'اکلاهما' برای افزایش دستمزدها دست به تظاهرات زده اند.

یادآور می شود که گزارش مجله تایم و تصاویر منتشر شده از آموزگاران یادشده ؛ در سایر رسانه های آمریکایی نیز بازتاب داشته است .

کد خبر 416492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha