همشهری آنلاین: رئیس ستاد مرکزی آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس کشور از بر پایی ۵۰۰ نمایشگاه فرهنگی و هنری با موضوع دفاع مقدس در سراسر کشور خبر داد.

دفاع مقدس

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های سراسری کشور در پاسداشت سی و هشتمین سالروز هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس نورانی ترین دوران تاریخی ایران است.

وی توضیح داد: برگزاری رژه نیروهای مسلح در 31 استان کشور به صورت ویژه در تهران و بندرعباس، بازسازی عملیات دفاع مقدس در 31 استان کشور از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حضور بیش از دو هزار راوی در هیات ها، مساجد و مدارس برای سخنرانی با رویکرد بیان خاطرات دفاع مقدس، غبارروبی و عطر افشانی 19 هزار گلزار شهدا در سراسر کشور و رونمایی از 185 عنوان کتاب در کشور از برنامه های عمومی در هفته دفاع مقدس است.

رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در کشور اضافه کرد: برگزاری بیش از 60 مسابقه فرهنگی هنری و ورزشی، برگزاری 600 یادواره شهدا، مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در 95 برنامه و شرکت بسیجیان در پویش «ما توانسته ایم» با موضوع دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های عمومی سراسر کشور به مناسبت پاسداشت سی و هشتمین سالورز دفاع مقدس است.

سردار کارگر اظهار داشت: تجلیل از سربازان نمونه در تمام رده های نیروهای مسلح در سطح کشور، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب دفاع مقدس، برگزاری نشست های بصیرتی و روشنگری با موضوع چهل سالگی انقلاب اسلامی، برگزاری مراسم آبروی کوچه به منظور تجلیل از خانواده معزز و معظم شهدا در سراسر کشور، اعزام گروه های جهادی محرومیت زدایی و تیم های پزشکی عمومی و تخصصی به مناطق محروم و برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در سراسر کشور از دیگر برنامه های عمومی و اجرایی در هفته دفاع مقدس 1397 است.

وی گفت: فضاسازی و تبلیغات محیطی شهرها، مساجد، دانشگاه ها، پادگان ها، ادارات و مدارس، دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، تبیین ایثارگری ها و حماسه های دوران دفاع مقدس از سوی ائمه جمعه و جماعات در مساجد و نماز جمعه، بازدید رایگان از موزه های دفاع مقدس، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با موضوع دفاع مقدس در دانشگاه های سراسر کشور، پخش هفت هزار و 864 دقیقه برنامه از شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران، پخش 68 هزار و 743 دقیقه برنامه از مراکز استانی های کشور و پخش 100 هزار و 73 دقیقه از شبکه های رادیویی از دیگر برنامه های عمومی سراسر کشور به مناسبت پاسداشت سی و هشتمین سالورز دفاع مقدس است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه در دفاع مقدس ما درس عزت، شهادت، شهامت و مجاهدت را یاد گرفتیم، یادآور شد: در آن دوران سراسر حماسه و ایثار آموختیم که در مقابل ستمگران با دستان خالی بایستیم. ما در دفاع مقدس تحقق وعده الهی در قرآن را دیدیم. خیلی از مسائلی که ما در قرآن مطالعه کردیم یا در واقعه کربلا برای ما از بچگی می گفتند، در دفاع مقدس مشاهده شد.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: عظمت ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان این مرز و بوم را جهانیان در دفاع مقدس دیدند و در مقابل ملت ایران تعظیم کردند. استعداد، هوش، توانایی و توانمندی ایرانی در دفاع مقدس در نهایتش به نمایش گذاشته شد. همت والا و غیرت انقلابی از سوی جوانان ما که مجاهدان فی سبیل الله بودند در دفاع مقدس به منصه ظهور رسید. ما در دفاع مقدس «ما می‌توانیم» را باور و عمل کردیم. امروز هم مفتخریم «ما توانستیم» را با صدای بلند و رسا به جهانیان اعلام کنیم.

رئیس ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به تشییع و بدرقه پیکر پاک و نورانی 135 شهید دوران دفاع مقدس در روز پنجشنبه 22 شهریور در تهران و از سوی مردم عزدار محرم اظهار داشت: شهدای گمنام ذخایر الهی هستند. هر آنچه امروز داریم و همچنین فردا به دست می ‌آوریم به جهت از خودگذشتگی شهدا است. از مردم شهید پرور تهران که در مراسم تشییع شهدای گمنام دوران دفاع مقدس حضور یافتند، تشکر می‌کنم. فردا این شهدا در هشت استان کشور نیز تشییع می‌شوند.

وی از ایجاد یک موزه دفاع مقدس در شهرستان نجف آباد استان اصفهان خبر داد و گفت: از آنجایی که کاروان‌های مختلف از سراسر کشور برای زیارت مزار شهید سرافراز مدافع حرم محسن حججی به نجف آباد سفر می‌کنند، تصمیم گرفتیم که یک موزه دفاع مقدس در نجف آباد ایجاد کنیم.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شعار هفته دفاع مقدس را «ما توانستیم» نامید و اظهار داشت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از 31 شهریور آغاز و تا 7 مهر ادامه دارد.

وی افزود: «صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی»، «علم و معرفت، نخبگان، روز سرباز»، «دفاع­ملی، جوانان، بصیرت ­افزایی»،«انقلاب اسلامی، مردم­سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی» «اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، حمایت و پشتیبانی مردمی»، «شهیدان، ایثارگران، جانبازان، فخر آفرینان»،«ولایتمداری، زنان و خانواده و سلامت» و «فرماندهان، عزتمداران، پیشکسوتان» نام‌هایی است که برای هر یک از این روزها در نظر گرفته شده است. متناسب با هر یک از این روزها برنامه‌هایی نیز از سوی وزارتخانه ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس کشور توضیح داد: همچنین به منظور پاسداشت سی و هشتمین سالروز هفته دفاع مقدس در 15 کشور نیز نمایشگاه دفاع مقدس برپا می ‌شود و فراخوان جشنواره‌ هایی همچون «فانوس» و «رسام» نیز در دستور کار قرار دارد.

سردار کارگر تصریح کرد: برنامه‌هایی نیز در دو سطح «الف» و «ب» برای 40 سالگی انقلاب اسلامی اسلامی برگزار می ‌شود که برنامه‌های «الف» با نگاه بین‌المللی و رویکرد ملی و برنامه‌های نوع «ب» نیز با نگاه ملی و رویکرد منطقه‌ای و استانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌هایی که در 40 سال گذشته داشته ‌ایم شگرف و چشمگیر بوده است، اظهار داشت: ما همواره رو به جلو حرکت کرده ‌ایم و به دلیل پیشرفت‌ هایمان است که استکبار جهانی ما را تحریم می‌کند.

رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس کشور گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران از نظر دفاعی به عنوان یک قدرت در سطح جهان و نه در منطقه شناخته می ‌شود.

کد خبر 416625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha