همشهری آنلاین: فرمانده توپخانه سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: جمهوری اسلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی با دستور حضرت امام خمینی (ره) و با پشتیبانی نیروهای مردمی و نظامی استراتژی جنگ را با موفقیت به پایان برد.

همایش

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار یعقوب زهدی در مراسم پیش همایش روایت مطلوب دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تشریح بخشی از دوران دفاع مقدس و دفاع از میهن اسلامی افزود: امام با دستورات ویژه و پای کار آوردن نیروهای مردمی، مقاومت در برابر دشمن بعثی به نمایندگی از قدرت ها و استکبار جهانی را به جلو برد و اینکه ما در جنگ پیروزی های بزرگی به دست آوردیم، حاصل همین تفکر امام و همت مردم بود.

وی گفت: امام با فرمان تشکیل بسیج و سپاه با حضور نیروهای جوان و مردمی، نیرویی آماده رزم در کنار ارتش جمهوری اسلامی برای دفاع از کشور تشکیل داد.

فرمانده توپخانه سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: جنگ نابرابری را شاهد بودیم؛ وجود ابرقدرت ها برابر ایران اسلامی و وجود نیروهای بیشتر دشمن بعثی، استکبار را بر آن داشته بود که قادر هست ایران را در جنگ زمین گیر کند و انقلاب اسلامی را ناکام بگذارد.

این هم‌رزم شهیدان حسن طهرانی مقدم و حسن شفیع‌زاده از فرماندهان موشکی سپاه افزود: نسبت نیروهای ایران از نیروهای مسلح عراق بسیار کمتر بود امام قربانیان عراق بسیار بیشتر از شهدای ایران اسلامی در جنگ بود؛ به طوری که عراق در این جنگ حدود 480 هزار کشته داد که طبق آمار غیررسمی تا 700 هزار نفر هم می رسید.

سردار زهدی گفت: یک میلیون رزمنده با 2 میلیون تعداد اعزام، به جبهه ها رفتند در صورتی که عراق همیشه 2 میلیون نیروی نظامی همزمان در جنگ داشت و هیچ سربازی در این کشور از سوی حزب بعث و به دستور صدام در زمان هشت ساله دوران جنگ منقضی از خدمت وظیفه نشد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: تجهیزات ابتدایی عراق در نیروهای زمینی و هوایی با پایان جنگ بسیار تفاوت داشت و هر بار تجهیزات به روز در اختیار صدام و دشمن ایران قرار می گرفت.

فرمانده توپخانه سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: اما در میان رزمندگان اسلام، ایمان به نصرت الهی و فلسفه زیبای شهادت در کنار تلاش همه عزیزان و مردم و بحث امدادهای غیبی بود که آنان را همواره پیروز می کرد.

فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: با وجود بسیاری از خلاءهای تجهیزاتی و امکاناتی، نیروهای اسلام و رزمندگان ایرانی با فکر و تدبیر و استفاده از ابتکار، مشکلات و عدم تجهیز را حل کرده و جوانان و مهندسان جنگ با ابتکار عمل شیوه های رزم نوین و تجهیزات مورد استفاده را خود ایجاد کردند و به مقاومت پرداختند.

سردار پاسدار اسدی در این جلسه که با حضور تنی چند از فرماندهان دوران دفاع مقدس و کارشناسان نظامی همراه بود، درباره نقش آفرینی اقوام، اقشار و گروه های اجتماعی و صنفی در دفاع مقدس و بازنمایی آن در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سخنانی را بیان کرد.

همایش روایت مطلوب دفاع مقدس قرار است در هفته دفاع مقدس (31 شهریور تا 6 مهرماه) در تهران برگزار شود.

کد خبر 416741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha