همشهری آنلاین: شماری از نمایندگان پارلمان اروپا در بیانیه‌ای از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست کردند تا فورا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

پارلمان اروپا: کشور فلسطین را به رسمیت بشناسید

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، نمایندگان هیات کمیته روابط با فلسطین پارلمان اروپا در بیانیه خود افزودند: ما از پارلمان، کمیساریا و نیز شورای اروپا می خواهیم تا تدابیر قاطعی برای حمایت از حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود اتخاذ کنند و بار دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهیم هرچه سریعتر کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

اعضای این هیات از روز دوشنبه این هفته به اراضی فلسطینی سفر کردند و از روستای «خان احمر» در اطراف قدس اشغالی بازدید کردند.

پیش تر «نکلس سلکوتس» رئیس هیات اروپایی پس از بازدید از روستای «خان احمر» گفته بود: تخریب این روستا توسط اسرائیل و اخراج ساکنان این روستا، نقض معاهده ژنو و جنایت جنگی است.

روستای خان ‌الاحمر در شرق کرانه باختری رود اردن و در نزدیکی دو شهرک صهیونیست نشین قرار دارد که ساکنان آن، عمدتاً با دامداری ارتزاق می کنند.

پیش تر دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با صدور حکمی، به نظامیان خود اجازه داد، پس از ضرب الاجل موقت، این روستای فقیرنشین را تخریب کنند.

 

کد خبر 416990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha