همشهری آنلاین: در آغاز رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد جوانان جهان، امیر حسین مقصودی در ۶۵، سجاد غلامی در ۷۹ و سجاد عزیزی در وزن ۹۷ کیلوگرم برابر رقبایشان صاحب برتری شدند اما کاووسی در وزن ۷۰ کیلوگرم در دور نخست شکست خورد.

کشتی

به گزارش ایسنا، رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد جوانان جهان ۲۰۱۸ در شهر ترناوا کشور اسلواکی آغاز شد و نمایندگان ایران در دور نخست به ترتیب زیر به مصاف رقبایشان رفتند:

در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۲۲ نفر حضور دارند، رضا علیجان زاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف ژلپ از اوکراین می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور سوم به مصاف برنده کشتی میان احمت تاش از ترکیه و داتون فیکس قهرمان جوانان جهان از آمریکا می‌رود.

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرحسین مقصودی در دور اول مقابل بالاز هاکزر از اسلواکی پیروز شد و به یک هشتم نهایی رسید. مقصودی در این کشتی حریف را به پل زد و در حال ضربه کردن بود که کشتی گیر اسلواکی به دلیل مصدومیت دست به مسابقه ادامه نداد. وی در دومین مبارزه به مصاف بود باتباتار از مغولستان رفت که این حریف را هم ۱۱ بر صفر از پیش رو برداشت. در این وزن ۲۶ نفر شرکت کرده‌اند.

در وزن ۷۰ کیلوگرم که ۲۴ نفر به روی باسکول رفتند، امیرحسین کاووسی در دور اول مقابل گادجی مراد گادجیف از آذربایجان با نتیجه ۱۸ بر ۷ شکست خورد. کاووسی برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیبش به فینال باشد در غیر اینصورت حذف خواهد شد. کاووسی در حالیکه در تایم اول ۷ بر ۲ جلو بود، در تایم دوم و در یک صحنه روی بارانداز و فتیله پیچ‌های حریف حدود ۱۴ امتیاز از دست داد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم سجاد غلامی در دور نخست مقابل حسن فؤاد از مصر ده بر صفر پیروز شد. وی در دومین مبارزه و در یک هشتم نهایی برابر تورنیکه کوینکادزه از گرجستان نیز ۱۰ بر ۲ پیروز شد. در این وزن ۲۵ نفر حضور دارند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۹ نفر شرکت کرده‌اند، سجاد عزیزی در دور نخست به مصاف مارتین لانگ از مجارستان رفت و در پایان با نتیجه یازده بر صفر پیروز شد و به یک هشتم نهایی رسید. عزیزی در دور دوم با برنده مبارزه میان دسچاتلتس از کانادا و ماگومد خان ماگومدوف از روسیه کشتی خواهد گرفت.

کد خبر 417013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha