همشهری آنلاین: کاخ ریاست جمهوری روسیه هدف از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه یک واحد ارتش چین را حذف روسیه از بازار خرید و فروش سلاح در سطح جهانی خواند.

بازار جهانی تسلیحات

به گزارش فارس، به‌دنبال تحریم یک واحد ارتش چین به‌خاطر خرید تسلیحات روسی، کرملین اعلام کرد که هدف از این دست تحریم‌ها، حذف روسیه از بازار جهانی سلاح است.

خرید و فروش سلاح، یکی از پررونق‌ترین بازارهای جهانی است که آمریکا در آن بیشترین سهم را دارد و روسیه در جایگاه دوم قرار گرفته است.

روز گذشته اعلام شد که وزارت خزانه‌داری آمریکا یک تبعه و یک نهاد نظامی چینی را به خاطر خریدن هواپیمای روسی تحریم کرده است.

آن‌طور که بیانیه دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده، فردی به نام «لی شانگفو» و «اداره توسعه تجهیزات» ارتش جمهوری خلق چین، به خاطر نقض تحریم‌های سرزمینی آمریکا و خرید سامانه‌های پدافند موشکی و جت‌های جنگنده روسی، با استفاده از مفاد قانون «مقابله تحریمی با دشمنان آمریکا» که به «کاتسا» مشهور است، تحریم شده‌اند.

لی شانگفو رئیس اداره توسعه تجهیزات ارتش چین است. از نظر آمریکایی‌ها، اتهام اثبات‌شده این اداره ارتش چین، خرید جنگنده‌های سوخو ۲۵ و سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ روسیه است.

واشنگتن پیش‌تر تلاش کرده بود که خرید اس - 400 روسی توسط ترکیه را نیز مختل کند.

کد خبر 417032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha