همشهری آنلاین: معاون هماهنگ‌کننده سپاه درباره حادثه تروریستی در رژه اهواز گفت: این مسأله(تیراندازی) که نشان‌دهنده توان و قدرت نیست بلکه نشان ذلت و در ادامه اقدامات داعش در عراق و سوریه است که مردم بی‌گناه را به شهادت می‌رسانند.

علی فدوی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سردار علی فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران، پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست شنبه های انقلاب در پاسخ به سوال فارس درباره حادثه تیراندازی در رژه اهواز اظهار داشت: اگر در هر گوشه ای از کشور دو یا سه تروریست به مردم تیر بزنند، آیا این هنر است؟ مگر اینگونه اتفاقات هر روز در آمریکا یا شهرهای اروپا رخ نمی دهد؟

وی افزود: این حرکت تروریستی نشان دهنده توان و قدرت نیست بلکه نشان از ذلت و در ادامه اقدامات داعش در عراق و سوریه است که مردم بی گناه که نه در موقعیت دفاعی و نه در موقعیت نظامی هستند را به شهادت می رساند.

فدوی اظهار داشت: هنر این است که در مقابله‌ای که دو طرف آن مشخص است، قدرت داشته باشیم. ما طراحی بسیار بزرگ و توطئه ای به نام داعش را به ذلت کشاندیم که این برای دشمن سخت است.

وی پیرامون چرایی حرکات تحریک آمیز ناوهای آمریکایی در آب های خلیج فارس تصریح کرد: علت اینکه اتفاقی پیش نیامده، این است که آمریکایی ها حرف گوش‌کن‌تر شده اند اما قبلا کمتر حرف گوش کن بودند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها اگر طبق قوانین بین المللی عمل کنند، ما کارشان نداریم، گفت: چه آمریکایی ها چه انگلیسی ها و چه هر کشور دیگر، علاوه بر قوانین بین المللی، اگر طبق روالی که ما مشخص میکنیم، عمل کنند، اتفاقی رخ نخواهد داد، در غیر این صورت، حتما با آن ها برخورد می کنیم.

فدوی ضمن اشاره به محکومیت حمله اخیر موشکی سپاه از سوی اروپا گفت: اروپایی‌ها در دعوای استکبار جهانی با انقلاب اسلامی، همواره دنباله رو استکبار بوده اند و هیچگاه به عنوان نظر مستقل، معنا و مفهومی نداشته اند؛ اصلا به اروپایی ها ارتباطی ندارد که ما چه کرده ایم.

فدوی ادامه داد: اگر خود اروپایی‌ها جای داعش شرارت می‌کردند و کشوری مثل سوریه از ما می‌خواست که برخورد کنیم، حتما برخورد می کردیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه در مورد نحوه برخورد ایران با اروپا در مساله برجام باید خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات امام و رهبری، ما هیچگاه در هیچ موضوعی، شروع کننده نبوده ایم اما اگر مساله ای شروع شد، بسیار سخت برخورد می کنیم.

کد خبر 417095

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha