همشهری آنلاین: عارف با اشاره به حادثه تروریستی در رژه هفته دفاع مقدس در اهواز گفت: اقتدار نیروهای مسلح ما خار چشم دشمنان شده است و به گمان خود با حرکت‌های کور تروریستی می‌خواستند در سالگرد تجاوز رژیم صدام به خاک کشورمان عظمت رژه نیروهای مسلح را تحت‌الشعاع قرار هند.

عارف

به گزارش ایرنا، محمدرضا عارف در نشست شورای هماهنگی استانی بنیاد امید ایرانیان با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و با بیان این که سربلندی، استقلال و آرامش ما مدیون کسانی است که در میدان نبرد، بی محابا دل به دریای خطر زدند و کشتی انقلاب را از دل توفان قهر و کین بدخواهان به ساحل ثبات و افتخار رساندند، گفت: دوران دفاع مقدس در شکل گیری و تقویت مقاومت در منطقه موثر بود؛ ما آغازگر جنگ نبودیم و موضعمان دفاعی بود و ایستادیم و از این بابت شرمسار هم نیستیم.

عارف با بیان این که ایران اگر در دفاع مقدس قهرمان بود، قهرمان آشتی و صلح مبتنی بر عدالت نیز بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه منادی صلح و دوستی در جهان بوده است، هم در دوران ریاست جمهوری خاتمی در صحن سازمان ملل از گفت و گو به جای زور و از مهربانی به جای خشونت سخن گفته شد و هم روحانی پیشنهاد جهان علیه خشونت را مطرح کرد که مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: این نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه به دنبال جنگ افروزی در منطقه و جهان نیست و برای ایجاد صلحی پایدار در جهان تلاش می‌کند.

رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان این که ایران همواره قربانی تروریسم بوده است به حادثه حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز اشاره کرد و با محکومیت این اقدام تروریستی تاکید کرد: اقتدار نیروهای مسلح ما خار چشم دشمنان شده است و به گمان خود با حرکت‌های کور تروریستی می‌خواستند در سالگرد تجاوز رژیم صدام به خاک کشورمان عظمت رژه نیروهای مسلح را تحت الشعاع قرار بدهند.

وی با تسلیت شهادت هموطنان ما در این حادثه تروریستی بر ضرورت شناسایی دقیق و سریع عوامل این اقدام تروریستی تاکید کرد.
عارف دوران دفاع مقدس را تجربه‌ای گرانسگ برای نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس و شرایط خاص اقتصادی آن زمان دولت وقت توانست با همراهی مردم به خوبی آن شرایط را مدیریت کند.

وی افزود: شرایط فعلی که در آن به سر می‌بریم سخت‌تر از آن دوران نیست و اگر از تجربه مدیریتی آن دوران استفاده کنیم مردم نیز نجیبانه همانگونه که تاکنون همراهی خود را با نظام شان نشان دادند باز هم اگر ببیند مسئولان با آنها صادق هستند این همراهی را از خود نشان خواهند داد.

عارف به ماموریت‌های بنیاد امید ایرانیان اشاره کرد و با مرور بخش‌هایی از اساسنامه بنیاد، تصریح کرد: شرایط جامعه ما بگونه‌ای است که تشکل‌های راهبردی مردم نهاد که کار ویژه آنها تعیین راهبردهاست باید محور قرار بگیرند و به همین دلیل بنیاد امید ایرانیان می‌تواند همراه با دیگر نهادهای مردم نهاد به عنوان اتاق فکری در خدمت مدیران نظام باشد.

رییس بنیاد امید ایرانیان محوریت زنان و جوانان را شاخصه اصلی بنیاد امید دانست و گفت: قرار بود بنیاد امید در تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد به گونه‌ای عمل کند که در سال‌های آینده بتوان از ظرفیت‌های ایجاد شده توسط بنیاد در عرصه‌های مدیریتی استفاده کرد که البته تا رسیدن به این هدف فاصله داریم.

عارف با تاکید بر این که دولت باید از ظرفیت نهادهای مردمی به عنوان اتاق فکر بیشتر استفاده کند،گفت: تجربه نشان داده است صرف اتکا به حلقه بسته مدیریتی در دولت‌ها راه گشای برون رفت از چالش‌ها نیست. باید به تشکل‌های مردم نهاد بیشتر بها داد و از ظرفیت های آنها برای فائق آمدن بر مشکلات استفاده کرد.

به گزارش امید نامه، وی از هیات مدیره بنیاد خواست از تجربه‌های دفاتر استانی بنیاد امید بیشتر استفاده کنند و از مدیران دفاتر استانی نیز درخواست کرد با احصاء مشکلات استان‌های متبوع خود با استفاده از نظرات نخبگان هر استان راهکارهای برون رفت از چالش‌ها را به مدیران استانی اعلام کنند.

کد خبر 417100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha