همشهری آنلاین: یک نوجوان ۱۹ ساله اندونزیایی پس از ۴۹ روز سرگردانی روی آب‌های اقیانوس سالم به خانه بازگردانده شد.

نوجوان اندونزی روب اقیانوس

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، الدي نوول الديلانگ كه از اهالي جزيره سولاوسي اندونزي است، به عنوان فانوس‌دار تورهاي ماهيگيري (براي جلب توجه ماهي‌ها) در يك شناور كوچك در 125 كيلومتري ساحل خدمت مي‌كرد اما در ميانه‌هاي تابستان پيش ناگهان دريا توفاني شد و شناور و الدي را با هم به ميانه آب‌هاي اقيانوس برد. سرانجام پس از 49 روز، يك كشتي با پرچم پاناما نوجوان اندونزيايي را پيدا كرد و او را به مقام‌هاي رسمي اندونزي در ژاپن تحويل داد.

به گفته پدري الدي، او از 16 سالگي به همين كار مشغول بود و در اين سه سال مشكلي نداشت. شركتي كه الدي براي آن كار مي‌كند، 50 شناور كوچك در آب‌هاي مانادو (مركز جزيره سولاوسي) دارد. كاركنان شركت هر هفته براي جمع‌آوري ماهي‌هاي افتاده در تور و رساندن آب و غذا به الدي سر مي‌زدند و از آنجا كه شناورها با طناب به لنگرهاي امن بسته شده بودند، كسي تصور نمي‌كرد يكي از آنها همراه با فانوس‌دار راهي اقيانوس شود.

الدي كه فقط چند روز آذوقه غذا و آب داشت، در اين 49 روز با شكار ماهي و پختن آن با چوب‌هاي شناور زنده ماند. شوري آب دريا را هم با لباس خود كم مي‌كرد تا بتواند براي رفع تشنگي اندكي از آن بنوشد. كنسولگري اندونزي در جزيره اوزاكاي ژاپن اعلام كرد در اين مدت 10 كشتي بدون توجه از كنار شناور چوبي الدي گذشته بودند تا اينكه كشتي پانامايي روز 31 اوت در آب‌هاي گوام متوجه آن شد و نوجوان را با خود به ساحل آورد.

الدي در گفتگو با يك پايگاه خبري محلي گفت: «فكر مي‌كردم قرار است همان‌جا روي آب‌ها بميرم. يك‌بار هم تصميم گرفتم درون آب‌هاي اقيانوس بپرم و به زندگي‌ام پايان بدهم اما ياد حرف‌هاي پدر و مادرم افتادم كه مي‌گفتند در سختي‌ها بايد دعا بخوانم. من هم يك كتاب مقدس در قايق داشتم و به آن پناه بردم. وقتي آخرين كشتي هم متوجه فريادهايم نشد، برايشان فركانس راديويي فرستادم و به كمكم آمدند.»

الدي روز ششم سپتامبر به نمايندگان اندونزي در شهر توكوياماي ژاپن تحويل داده شد و دو روز بعد در كمال سلامت همراه مقام‌هاي اندونزيايي به سوي زادگاه خود پرواز كرد.

کد خبر 417272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha