همشهری آنلاین: جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند نخستین بانوی سیاستمدار در تاریخ لقب گرفت که همراه نوزاد سه ماهه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت می‌کند.

نخست وزیر نیوزیلند در سازمان ملل

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، خانم آردرن روز دوشنبه همراه دخترش نيو به اجلاس صلح نلسون ماندلا رفت و پيش از سخنراني حسابي با او بازي كرد. هنگام سخنراني نخست‌وزير نيوزيلند كلارك گيفورد، شريك زندگي‌اش مراقب نيو بود. آردرن 21 ژوئن دخترش را در بيمارستان اوكلند به دنيا آورد و پس از استفاده از فرصت شش هفته‌اي مرخصي زايمان، اوايل ماه اوت به دفتر كار خود بازگشت.

دردسرهای بچه‌داری خانم نخست‌وزیر | ۱۰۰ هزار دلار هزینه پرواز اختصاصی

نخست‌وزير نيوزيلند كه دخترش را با شير خود تغذيه مي‌كند، ناچار شد او را در اين سفر شش روزه به نيويورك بياورد. هر چند پزشكان پيش‌تر نسبت به حضور كودك سه ماهه در پروازهاي طولاني هشدار داده بودند. آردرن در گفتگو با شبكه تلويزيوني NBC آمريكا درباره سخت‌تر بودن بچه‌داري در يك پرواز 17 ساعتي يا اداره دولت گفت: «به نظرم هر دو به يك اندازه سخت است. من از همراهانم در پرواز عذرخواهي كرده بودم.»

پيش از اين تداخل وظايف بچه‌داري خانم نخست‌وزير با حضورش در كابينه نيوزيلند بحث‌هايي را برانگيخته بود. هر چند او اعلام كرد هزينه حضور همسر و فرزندش در نيويورك را از جيب خودش پرداخت كرده است. كار مراقبت از كودك سه ماهه بيشتر بر عهده آقاي گيفورد است كه با انتشار تصوير مجوز امنيتي حضور نيو در سازمان ملل نوشت: «كاش مي‌توانستم شگفتي نمايندگان ژاپن را هنگام برخورد با لحظه عوض كردن پوشك نيو نشان‌تان بدهم.»

خانم آردرن بيشتر به عنوان يك چهره صرفه‌جو و مقتصد در دولت نيوزيلند شناخته مي‌شود. او با ثابت نگه داشتن حقوق نمايندگان مجلس و اعضاي كابينه به مدت يك سال و الزام وزيران به استفاده از سفرهاي اشتراكي نشان داده راه‌هاي نفود به قلب مردم را خوب مي‌داند.

بي‌نظير بوتو، نخست‌وزير پيشين پاكستان تنها سياستمدار زن تاريخ پيش از آردرن بود كه در 1990 يك فرزند دختر به دنيا آورد و همزمان رئيس دولت هم بود. هر چند او هفت ماه بعد از مادر شدن از رياست دولت پاكستان بركنار شد.

کد خبر 417401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha