پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر محمودآباد از تهیه زمین دپوی زباله برای این شهر به عنوان یک معضل بزرگ نام برد.

سرگردانی زباله‌های محمودآباد

به گزارش ايسنا، محسن صالحی با بیان این‌ که برای پیشبرد توسعه پایدار شهری نیازمند سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار هستیم، اظهار کرد: نقش شهرداری و شورای شهر برای توسعه گردشگری بسیار پر رنگ بوده و ورود یک سرمایه‌گذار به شهر و سرمایه‌گذاری در یک پروژه گردشگری نیازمند همکاری و مدیریت مجموعه مدیریت شهری شهر است.

عضو کمیسیون محیط زیست شورای شهر محمودآباد تصریح کرد: زمین دپوی زباله‌های محمودآباد مالک شخصی داشته که باید زمین به وی باز گردانده شود.

صالحی افزود: با تشکیل جلسه کمیته پسماند در شهرداری با پیمانکاری که واجد شرایط باشد قرارداد بسته شد تا ضمن جمع‌آوری زباله، تفکیک از مبدا را نیز در دستور کار داشته باشد. وظیفه این پیمانکار، آموزش در اداره‌ها، مدارس و خانه‌ها و ایجاد کانکس‌هایی است که به صورت ایستگاهی زباله‌های خشک را تحویل بگیرد.

وی با بیان این‌ که سال گذشته مصوبه‌ای برای تهیه "سیمی تریلر" به عنوان مخزنی که در آن زباله‌ها جمع‌آوری شده تا شیرابه‌ها به زمین ریخته نشود در دستور کار قرار داده‌ایم، اظهار کرد: با خرید سیمی تریلر به جای دپوی زباله بر روی زمین، زباله‌ها در این مکان جمع‌آوری می‌شوند. مزایای این دستگاه این است که از جاری شدن شیرآبه زباله بر روی زمین جلوگیری می‌کند. حتی خرید این "سیمی تریلر" هم باید با جانمایی خاص خود صورت گیرد، یعنی زمینی تهیه شده و در آن جا مستقر شود.

پیشتر یوسف پور، فرماندار محمودآباد گفته بود: با توجه به این‌که محمودآباد شهر توریستی و ساحلی است، دپوی زباله در کنار دریا، چهره آن را خراب می‌کند و کارگروه پسماند در شهرداری‌ها باید فعالیت خود را به صورت جدی پیگیری کنند تا معظل دپوی زباله در شهرستان به نتیجه خوبی برسد.

وی خاطرنشان کرده، ورود سرمایه‌گذار برای دفع و امحای زباله‌ها می‌تواند فرصت مناسبی را ایجاد کند تا بتوانیم این مشکل را در شهرستان به نتیجه برسانیم.

علیرضا یونسی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز گفته باید شهرداری و شورای شهر تلاش کنند تا معضل دپو زباله در ساحل برطرف شود. جمع‌آوری زباله برعهده شهرداری بوده و استانداری همه ساله به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به اندازه بضاعتی که دارد کمک مالی می‌کند.

یونسی درباره این‌که راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز محمودآباد در چه زمانی محقق می‌شود، خاطرنشان کرده، با توجه به ورودی فراوان مسافران و تولید زباله بیش از ظرفیت شهرها باید سازمان‌های دست اندرکار و دولت به کمک شهرداری‌ها بیایند تا دیگر دپوی زباله صورت نگیرد. این سیستم در بهشهر راه‌اندازی شده و برای سه شهرستان شرق استان و در ساری و نوشهر نیز بیشتر کارها انجام شده است.

شاهین دهستانی، مدیر سازمان مردم نهاد در محمودآباد نیز گفته، دپوی زباله به صورت کنونی، ذره ذره به کوهی عظیم در نقاط مختلف مازندران تبدیل شده اما تصمیمی درست برای کنترل و مدیریت زباله‌ها گرفته نشده است.

کد خبر 417512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha