چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از نقاشی «سالواتور موندی» داوینچی که با اختلاف، گران‌ترین اثر هنری جهان است، آثاری از «ادوارد مونش» و «پابلو پیکاسو» در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نقاشی

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، نقاشی «سالواتور موندی» که به عنوان یکی از حدود ۲۰ نقاشی به جا مانده از «داوینچی» نقاش نامدار رنسانس شناخته می‌شود و قدمت آن به سال ۱۵۰۰ میلادی بازمی‌گردد، سال گذشته در حراجی کریستیز نیویورک با فروش ۴۵۰ میلیون دلاری رکورد گران‌ترین اثر نقاشی که تاکنون در یک حراجی به فروش رفته را به نام خود ثبت کرد و هم‌اکنون با اختلاف فراوان با سایر رقبا در رتبه نخست گران‌ترین اثر هنری فروخته‌شده در حراجی‌ها قرار دارد. 

در تاریخ دو می سال ۲۰۱۲ یکی از آثار چهارگانه «جیغ» از «ادوارد مونش» نقاش برجسته اهل نروژ در حراجی ساتبی شهر نیویورک با قیمتی بالغ بر ۱۱۹ میلیون دلار به فروش رفت. این شاهکار تنها اثری از آثار این هنرمند است که در اختیار مجموعه داران خصوصی قرار دارد و  سه اثر از «پابلو پیکاسو» نقاش اسپانیایی به نام‌های «عریان، برگ سبز و تندیس»، «پسری با پیپ» و «دورامار و گربه» از سال ۱۹۹۰ تا به حال از گرانترین آثار هنری فروخته شده در حراجی‌های هنری بوده‌اند.

اثر «عریان، برگ سبز و تندیس» پیکاسو محصول سال ۱۹۳۲ با قیمت ۱۰۶ میلیون دلار گرانترین اثر فروخته شده از این هنرمند به‌شمار می‌رود. این اثر در تاریخ ۳۰ آوریل سال ۲۰۱۰ در حراجی کریستیز نیویورک به‌ فروش رفت.

نقاشی «پسری با پیپ» پیکاسو ساخته شده در سال ۱۹۰۵ با قیمتی معادل ۱۰۴ میلیون دلار در تاریخ ۵ می سال ۲۰۰۴ در حراجی ساتبی نیویورک چکش خورد. همچنین اثر فروخته شده از این هنرمند با عنوان «دورامار و گربه» با قیمت ۸۳ میلیون دلار در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۰۶ در حراجی ساتبی لندن به فروش رفت. این نقاشی رنگ روغن متعلق به سال ۱۹۴۱ میلادی است. 

در سال ۲۰۱۰ مجسمه « مردی که راه می‌رود» اثری از «آلبرتو جاکومتی» (مجسمه ساز و نقاش سوئیسی) محصول سال ۱۹۶۱ در حراجی ساتبی لندن با قیمت ۱۰۵ میلیون دلار به فروش رفت. این اثر در حال حاضر گران‌ترین مجسمه فروخته شده در حراجی‌هاست.

همچنین اثر سه‌لتی «فرانسیس بیکن» یکی از نقاش‌های نامدار سبک اکسپرسیونیسم سده بیستم در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۰۸ متعلق به سال ۱۹۷۶ با قیمت ۸۵.۹ میلیون دلار به «رومن آبراموویچ» (مالک باشگاه فوتبال چلسی) فروخته شد.

در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۰۶ پرتره «آدله بلوخ باوئر» (۱۹۱۲) اثر «گوستاو کلیمت» نقاش نمادگرای اتریشی با قیمت ۸۷ میلیون دلار در حراجی کریستیز نیویورک چکش خورد.

یک گلدان چینی متعلق به قرن ۱۸ میلادی که به سلسله «چیان لون»  برمی‌گردد در سال ۲۰۱۰ با قیمت ۸۵ میلیون دلار در حراج‌خانه «بِین بریجز» لندن به فروش رفت.

در رتبه دهم گران‌ترین آثار هنری فروخته شده از سال ۱۹۹۰ میلادی تاکنون نیز پرتره «دکتر پاول گاشه» اثر «ونسان ون گوگ» قرار دارد که در سال ۱۹۹۰ در حراجی کریستیز نیویورک با قیمتی معادل ۸۲ میلیون دلار فروخته شد.

کد خبر 417545

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha