همشهری آنلاین: مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی اعلام کرد: همه نیازهای ارزی خدماتی از هفته آینده در تعداد بیشتری از بانک‌ها بطور ویژه و بصورت حواله و اسکناس از طریق بانک مرکزی تامین خواهد شد.

بانک مرکزی

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی، مهدی کسرایی پور اضافه کرد: علاوه بر این، تخصیص و تامین ارز کالاهای اساسی و دارو از محل منابع بانک مرکزی و سایر کالاها از طریق سامانه نیما بدون وقفه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، رئیس کل بانک مرکزی دوم شهریورماه بعد از نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت که اگر در همین هفته تصمیم های جدید ارزی درباره بازار ثانویه در دولت نهایی شود، درباره آن اطلاع رسانی می‌شود تا این بازار با شفافیت بیشتری کار خود را ادامه دهد.

همتی افزود: دولت برای کنترل بازار تأمین کالاهای اساسی و ضروری ارز 4200 تومانی اختصاص داد که رقم آن تاکنون 13 میلیارد تومان بوده است.

همتی ادامه داد: حتی به تازگی در جلسه شورای اقتصادی قوای سه‌گانه مصوب شد که از صندوق توسعه ملی نیز منابعی برای کنترل بازار اختصاص یابد.

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: دولت مصمم است که نرخ کالاهای اساسی، ضروری و دارو برای مردم افزایش نیابد و در خصوص بقیه کالاها اگر براساس خریدهای اولیه انجام شده نرخ‌های در بازار نیز باید طبق همین خریدها باشد.

وی افزود: البته کالاهای اساسی و ضروری مردم به اندازه کافی وارد شده و ذخایر کافی برای بیش از یک سال در کشور وجود دارد؛ مشکلی در بازار این کالاها وجود ندارد با این حال مردم به تدریج نیاز خود را خریداری کنند.

وی در عین حال، حجم ذخایر ارزی کشور را خوب توصیف کرد که همچنین در حال تقویت است.

به گفته همتی، در 2 ماه گذشته تقویت ذخایر ارزی کشور افزایش یافته و سعی شده از طریق بانک‌ها و صرافی‌ها منابع مورد لزوم مردم که بیشتر نیازهای واقعی آنها بوده تامین شود.

وی، بازار ثانویه را برای کشور بسیار مهم دانست و گفت: بخش تجاری کشور در قالب این بازار تأمین می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد که بازار ثانویه باید تقویت شود؛ البته گزارش‌هایی درباره حواشی این بازار به بانک مرکزی ارائه شده که در حال بررسی و پیگیری هستیم.

کد خبر 417579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha