همشهری آنلاین: نمایشگاه آثار نقاشی سارا اشرفی و مجید حسینی، ۶ مهر در گالری روزنامه اوبلدت دانمارک برپا می‌شود.

به گزارش هنرآنلاين؛ نمایشگاه نقاشی سارا اشرفی و مجید حسینی از ۲۸ سپتامبر (6 مهرماه) در گالری روزنامه دولتی اوبلدت دانمارک در شهر مون برگزار می‌شود. سارا اشرفی درباره این نمایشگاه گفت: بعد از برگزاری نمایشگاه در شهر نسود، مسئولان روزنامه از نمایشگاه ما استقبال کردند و پیشنهاد دادند که در گالری آنها نمایشگاه داشته باشیم. روی هم رفته ۴۰ اثر در این نمایشگاه نمایش داده می‌شود که نیمی از آنها نقاشی‌های بنده است. شهر مون پایتخت هنری دانمارک است و پس از این نمایشگاه در گالری کتابخانه مرکزی این شهر هم نمایشگاهی خواهیم داشت.

وی درباره عنوان این نمایشگاه گفت: نام این نمایشگاه را "شالگردنم از تناسخ پاییز است" گذاشته‌ام. این آثار شامل تعدادی نقاشی می‌شود که انگار از جنس بافتنی است. این بافتنی‌ها برای من به تناسخ شبیه است. به یاد دارم که در زمان جنگ بافتنی‌ها را می‌شکافتند و با کاموای آن لباس‌های دیگری می‌بافتند. این از کودکی در ذهنم مانده بود. دانه دانه در رفتن گره‌ها مثل روزهای زندگی بود. ژاکت تبدیل می‌شد به گلوله کاموایی و بعد دوباره به یک لباس دیگر.

او گفت: وقتی بزرگ شدم با مفهوم تناسخ آشنا شدم و دیدم نام آنچه در ذهنم بوده همین است. بنابراین شکافتن لباس و بافتن دوباره با نخ آن را به تناسخ تشبیه کردم و از این مفهوم در این آثار بهره بردم. کارهای مجید حسینی هم بی‌شباهت به این مفهوم نیست.

سارا اشرفی گفت: بیشتر کارها اکرولیک روی بوم است ولی برای برخی از آنها هم روی کاغذ است. برای این آثار قاب‌های قدیمی ۱۵۰ ساله با شیشه محدب از دانمارک خریدم و بعد از کار با یک ماده براق‌کننده چیزی مثل قطره‌های باران روی نقاشی کار کردم. استفاده از این تکنیک‌ها به نقاشی حالت سه بعدی داد. در برخی آثار این حالت را روی شیشه ایجاد کرده‌ام که به نقاشی حالتی داده که گویا قطره‌های باران روی پنجره ریخته است. در برخی آثار هم پشت شیشه است و مثلا حالت آب دهان زنی را تداعی می‌کند که صورتش را به شیشه چسبانده است. این رفلکس برایم بسیار جالب بود.

این هنرمند همچنین درباره مجید حسینی توضیح داد: او از نقاشان شناخته شده کشور دانمارک است و امسال هم به عنوان برترین نقاش پرتره این کشور انتخاب شده است. نقاشی‌های او عموما با خودکار روی روزنامه است.

وی افزود: مردم دانمارک برخلاف باقی اروپا بسیار هنردوست هستند و از هر طبقه اجتماعی به نمایشگاه‌ها می‌آیند و تابلو هم می‌خرند. در سایر کشورهای اروپا فقط قشر خاصی گالری گردی و خرید می‌کنند. چون دانمارک کشور کوچکی است بعد از مدتی فعالیت هنری، مردم تو را می‌شناسند و در خیابان درباره هنرت با تو گفت‌وگو می‌کنند. این فضای بسیار خوبی برای کار است.

او همچنین گفت: امکانات هنری در این کشور بسیار حرفه‌ای است. مثلا بیمه نقاشی نوعی ارزش‌گذاری برای آثار هنری به حساب می‌آید و اهمیت زیادی برای هنرمند و خریداران هنری دارد. در این کشور رسانه‌ها درباره آثار هنری مطلب می‌نویسند و به آن می‌پردازند.

نمایشگاه نقاشی سارا اشرفی و مجید حسینی با عنوان «شالگردنم از تناسخ پاییز است» از ۲۸ سپتامبر تا ۲۷ اکتبر (6 مهر تا 5 آبان) در شهر مون دانمارک برپا خواهد شد.

کد خبر 417701

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha