همشهری آنلاین: وزیر امورخارجه کشورمان در پاسخ به ادعای اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که نتانیاهو نا امیدانه تلاش می‌کند بهانه‌ای برای به راه انداختن جاروجنجال درباره برنامه هسته‌ای ایران بیابد اما تمامی ادعاهای او نادرست بوده است.

محمدجواد ظریف

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفت که آخرین تلاش نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل که تصاویری از وجود یک انبار تسلیحات هسته‌ای در ایران را به نمایش گذاشت، به منظور پنهان کردن زرادخانه هسته‌ای این رژیم بوده است.

ظریف ادامه داد: نتانیاهو به طور دائم اتهاماتی علیه ایران مطرح کرده است. وی در سال 1992 مدعی شده بود که ایران در طول پنج سال به سلاح هسته‌ای دست پیدا می‌کند. او همچنین در سال 1996 گفته بود که ایران ظرف پنج سال دیگر به سلاح هسته‌ای دست پیدا خواهد کرد. وی حتی به طور رسمی در سخنرانی خود در کنگره آمریکا این اتهامات را تکرار کرده است.

وی تصریح کرد: نتانیاهو در حالی درباره توافق هسته‌ای با ایران ابراز نگرانی کرده و هدف تضعیف آن را دنبال کرده است که توافق هسته‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی‌های سرزده را می‌دهد و ایران این بازرسی‌ها را پذیرفته است، زیرا چیزی برای پنهان کردن ندارد.

وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد: آژانس درباره ادعاهای قبلی نتانیاهو نیز تحقیق کرده است و این ادعاها رد شده است. به نظر می رسد نتانیاهو تنها تلاش می‌کند برای یافتن یک سرپوش است... این غیر منطقی و بی معنی است.

ظریف خاطرنشان کرد: اگر به خاطر داشته باشید نتانیاهو چند هفته پیش در کنار تاسیسات هسته‌ای دیمونا که یک تاسیسات ساخت بمب اتمی است ایران را به نابودی تهدید کرد و اکنون مدعی است که ایران آنها را به نابودی تهدید کرده است. این اتهامات بی پایه و اساس است. این ادعای جدید نتانیاهو اشتباه و بی پایه و اساس است، همان‌طور که ادعاهای قبلی وی بی اساس بوده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه در سخنانش در مجمع عمومی در ادعای جدید و مضحک خود گفت که در اطراف تهران یک انبار مخفی برای ذخیره حجم گسترده‌ای از تجهیزات و مواد مربوط به برنامه هسته‌ای تسلیحاتی ایران وجود دارد.

این ادعاهای واهی و بی‌اساس در حالی مطرح شده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تمامی 12 گزارش خود از اجرای برجام تائید کرده است که ایران به‌طور کامل به تعهدات خود در این توافق عمل می‌کند.

کد خبر 417876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha